Bästa babysittern?
Vi har börjat förbereda en inköpslista nu för vårt första barn som anländer vid årsskiftet. Jag undrar vilken babysitter ni skulle rekommendera att man satsar på? De verkar praktiska att ha tycker jag.
Vi har börjat förbereda en inköpslista nu för vårt första barn som anländer vid årsskiftet. Jag undrar vilken babysitter ni skulle rekommendera att man satsar på? De verkar praktiska att ha tycker jag.
vi har en enkel från jysk-200kr- man kan ställa både rygg och fotdel var för sig så fullt liggläge går att få. ett av våra bästa köp
jag har sett en jätte fin babysitter på babyproffsen .. den kostade ganska så mkt 600-700 kr. nånting va de .. ska själv köpa den :)
Babybjörn 1-2-3 har vi och jag har verkligen varit urnöjd med den!
Den är ganska dyr, tror den ligger på runt 7-800 men det har varit värd varenda krona!
Man kan ställa den i olika läge, allt från ligg till att sitta rätt upp och det är superbra "gung" i den, när killen var liten gunga man han lätt till sömns och nu gungar han själv i den
Mina föräldrar köpte en billigare variant som vi haft hemma hos dom och dessa två går inte ens att jämföra!
Vi hade en Babybjörn, svärföräldrarna köpte den när pluttis var en vecka och han kunde börja sitta i den med en gång. Och som han har älskat den! Han gillar att ha utsikt, så när han satt i den kom han ju upp lite och såg mer - och så var det ju lätt för honom att gunga den även när han var liten. När han blev större gungade han som en tok i den, med kraftiga bensparkar. Medan andra barn klättrar ur babysittern vid 4-5 månader så satt han och gungade och gungade och gungade - tills han var drygt 9 månader!
Om barnet gillar att sitta i babysitter är det en jättebra investering. Så skönt att kunna ha honom sittandes där medan man själv går på toaletten o.dyl. för att inte tala om de veckor när jag heltidspumpade. Jag kunde inte hålla honom samtidigt som jag pumpade och när jag var ensam hemma var babysittern räddningen, den kunde jag gunga med foten.
vi har oxå en från Jysk(säkert likadan som miababia), helt suverän enligt oss iaf.. Speciellt med dom olika lägena som finns.. Sonen gillar den oxå..
Har oxå hört att Baby Björn 1-2-3 är superbra,men tyckte den var lite för dyr och valde att prioritera bort den i min "baby-sakers-köpsiver"
Vi har en Chicco, också ganska dyr. Så här i efterhand så är det viktigaste bara att ryggen går att ställa i många olika lägen, från liggande till halvsittande i.a.f.
Baby Björn 1-2-3! Har haft 2 andra. En som man kan ställa in både uppe och nere. Den har liksom en större ställning än Baby björnen. Men den funkade bara till 6 mån sen försökte lilltjejen krypa ur. Den andra vi har prova var en enkel på stålställning, funkade bra men har bara ett läge. Får nu vara hos mormor. Baby björn är absolut bäst. Kan ha från nyfödd upp till 2 år som "myssäng" (ej fastsånd då förståss). Dyr men värt investeringen. Finns förresten bra exemplar att köpa billigare på Blocket.