• myaida

blir era bebisar blåa runt ögon och mun när de sover?

min 3 månaders dotter har den senaste veckan blivit blå flera gånger i pannan , runt mun och näsa samt runt ögonen när hon sover.Det försvinner när hon varit vaken en stund men man funderar ju vad det kan vara. Vi var på bvc i måndags och hon var fortfarande lite blå då runt munnen när vi kom dit men bvc-tanten tyckte inte det var så allvarligt???

jaa vad säger ni, blir era också blåa?? eller ska jag vara orolig/beställa läkartid?

• Svar på tråden blir era bebisar blåa runt ögon och mun när de sover?
  • Tussetösen

nej min son blir inte blå.. jag tycker definitivt att du ska kontakta läkare... det kan handla om eventuell syrebrist...

• Skorpan081

Alltid värt att kolla upp, men det behöver inte vara något.

• myaida

bvc tanten sa att om inte läpparna blev blå så handlade det inte om syrebrist??

• Maggis
    myaida skrev 2007-08-29 18:11:18 följande:
    bvc tanten sa att om inte läpparna blev blå så handlade det inte om syrebrist??
    Sa hon vad det kunde bero på, då?
    //Maggis
  • 2bmamma

Jag hade kontaktat barnkliniken direkt!

• Maggis
    2bmamma skrev 2007-08-29 18:20:15 följande:
    Jag hade kontaktat barnkliniken direkt!
    Samma här. Tycker det låter konstigt att bara avfärda det på bvc.
    //Maggis
  • myaida

nja jag berättade att jag bytt nappsort och då sa hon att hon kanske hade sugit för hårt på nappen kanske. men hon har haft den gamla nappen idag och det blev lika då.

• linlus

Tycker absolut du ska kontakta läkare, så fort nån blir blå om läpparna ska det ses över fort som möjligt.
    Är hon merlerad på benen och armarna?
    Kan vara syrebrist, VC kan kolla syret i blodet där.

• sheeba

Hej!

När min son blev son sjukast så blev han så som du beskriver, det kom när han kom in i djupsömnen och det försvann så fort han vaknade.
    Han hade lunginflammation och syreshalten låg på 62% minimum ska vara på 90% så jag tycker absolut att du ska kolla upp detta.
    BVC sköterskan sa ingen om detta till mig i heller men läkaren på sjukhuset blev smått arg att hon inte reagerat. Så kolla upp det så fort som möjligt.
    Märker du något på andningen?

Nu har han en annan sjukdom i bagaget men den gör inte så att det blev såhär utan det var lunginflammationen.

• myaida

sheeba

första gången jag såg det så tyckte jag inte att hon andades men nu dom andra dagarna har jag inte märkt något med andningen. hon verkar inte sjuk för övrigt fast när jag tänker efter så satte hon kräk i halsen dagen före hon blev blå första gången. var din son febrig eller hängig så att det var därför du tog honom till docktorn?

Svar på tråden blir era bebisar blåa runt ögon och mun när de sover?