Cerazette P-piller???
Är det någon av er som äter dom? Jag har nämligen precis fått dom utskrivet av min bm och börjat idag... Hon sa att det kan lindra PMS och även ta bort mensen. HAr det blivit så för er?
Är det någon av er som äter dom? Jag har nämligen precis fått dom utskrivet av min bm och börjat idag... Hon sa att det kan lindra PMS och även ta bort mensen. HAr det blivit så för er?
har ätit dem i några år nu o har ingen mens o ingen pms
Hejsan.
Jag har ätit dom sen i februari och har ingen mens, ingen mensvärk ingenting Superbra
jag åt dom förut, men hade mens varannan vecka då, och mens som varade i ca två veckor per gång :/ men vet fler som ätit dom och som blivit av med mensen. så det är nog stört chans att det tar bort den antar jag
Hon skrev ut dom pga. att jag har sån kraftig pms... Jag blir förvandlad till ett monster.. Man kan nästan se päls o huggtänder växa ut på mig P-piller tål jag inte, vad jag förstått så är detta mini piller... Men dom är väl lika säkra som p-piller väl? Har testat både p-stavar o allt möjligt...
Började äta dem nåt halvår efter förlossningen. Hade inte fått mensen då och det dröjde ytterligare ett halvår innan den kom.
Men då fick jag småblödningar var och varannan vecka istället
Efter nåt halvår så stabiliserade det sej och jag fick mensen med ca 1,5 mån mellanrum.
Annars märkte jag inget större.. Fet hy i pannan är väl det jag kommer att tänka på.. Men nu när jag slutat med dem så känner jag att sexlusten kommit tillbaka, så den påverkades säkert den också..
Jag har inga direkt pmsbesvär, så jag vet inte om de hjälper..
Har ätit dem i ca 5 månader och tyvärr så ger de mig massor av blödningar (tydligen vanlig biverkning), någon månad har jag haft mens 3 gånger - pust...
Idag har jag varit iväg och fått en annan sort, så att jag vet när mensen kommer och bara behöver ha den en gång/månad.
Såg precis att det finns en tidigare tråd om detta.
www.familjeliv.se/Forum-9-194/m24003721.html
jag har haft cerazette i 2 månader snart,haft mens under 3 veckor snart !och tycker jag fått mer mensvärk... hoppas det blir bättre snart
Dom var värdelösa! Passade inte mig alls. MEns i 4 månader, humörsvängningar och översexuell. Svullnaden ådror och värk i benen! Men för många är dom ju utmärkta! Det är väldigt individuellt!
Man måste ju vara extra noga med att ta dom på samma tidpunkt på dagen! Och en del verkar bli med barn ändå av minipiller!
Maggis Nervis skrev 2007-08-29 19:24:40 följande: