Inlägg från: Maggis Nervis |Visa alla inlägg
  • Maggis Nervis

Cerazette P-piller???

Är det någon av er som äter dom? Jag har nämligen precis fått dom utskrivet av min bm och börjat idag... Hon sa att det kan lindra PMS och även ta bort mensen. HAr det blivit så för er?

Harry Potter and the Deathly Hallows-Det är över nu
  • Svar på tråden Cerazette P-piller???
  • Maggis Nervis

Hon skrev ut dom pga. att jag har sån kraftig pms... Jag blir förvandlad till ett monster.. Man kan nästan se päls o huggtänder växa ut på mig P-piller tål jag inte, vad jag förstått så är detta mini piller... Men dom är väl lika säkra som p-piller väl? Har testat både p-stavar o allt möjligt...

• Maggis Nervis
    Anonym skrev 2007-08-30 09:46:37 följande:
    Man måste ju vara extra noga med att ta dom på samma tidpunkt på dagen! Och en del verkar bli med barn ändå av minipiller!Maggis Nervis skrev 2007-08-29 19:24:40 följande:
    Det står det inget om i bipacksedeln ju....
    Lis Alm skrev 2007-08-30 10:06:32 följande:
    Om jag minns rätt så tror jag att felmarginalen är 12 timmar på dessa. Cerazette ska väl vara lite bättre och ha större felmarginal än ett vanligt minipiller. Tror att min BM sa att Cerazette är mera som ett vanligt p-piller, det första p-piller du kan äta samtidigt som du ammar.
    Det var det som min bm sa med....
    BlomBebis skrev 2007-08-30 09:57:51 följande:
    Jag har ätit Cerazette och min mens uteblev. Skönt. Kunde få nån brun flytning som höll i sig några dagar ca 3-5gånger/år. Jag tycker annars de pillerna var bra. Inga klogomål. Slutade med mina i maj och planerar nu barn =)
    Kul!
  • Maggis Nervis

Ok, det verkar som att det är väldigt olika... Jag får väl helt enkelt hoppas på det bästa...

• Maggis Nervis
    Lis Alm>> Ok, jag ska försöka ta dom samma tid varje dag, jag måste ha missat det när jag läste igenom bipacksedeln JAg hoppas att dom ska funka då jag inte mår så vidare jättebra varken av p-stavar, p-sprutor eller vanliga p-piller....
  • Maggis Nervis
    Lenis80 skrev 2007-08-31 09:43:53 följande:
    Jag blr snart tokig på mina har ätit dom i snart 5 månader och blött från och till hela tiden. Men nu är jag inne på 4 veckan med blödningar nästan konstant..Det är väl bara ringa min barnmorska och byta nu...
    Då passar dom nog inte för dig.. Så var det när jag hade p-stavar, jag stog ut i ett år....
  • Maggis Nervis

p-stav fixade inte jag. Det blev för mycket hormoner.. Men hjälper inte dessa mot min pms kan jag lika gärna byta dom till vanliga p-piller för dom har funkat hyfsat.. Jag hoppas så att dom hjälper mot pms-en....

Svar på tråden Cerazette P-piller???