Inlägg från: sininen |Visa alla inlägg
  • sininen

Gravstenar...

Vår lilla tjejjas grav ser så tom och ovårdad ut så nu är vi på jakt efter en gravsten till henne. Det ska vara en liggande gravsten för att man får inte sätta en stående förräns ett halvår efter begravningen.

Har ni bilder på barngravstenar så skicka gärna länk, oavsett om det är liggande eller stående sten.

Sen om ni har bra tips på växter som man kan plantera eller något annat fint så är jag tacksam om ni vill dela med er!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Gravstenar...
  • sininen

Det finns det, men jag vi har inte bil så det är svårt att ta sig överallt. Dessutom så hade det varit skönt att veta exakt vad det är vi letar efter.

Vi har också tänkt på natursten, vi får se vad vi kommer fram tilL!

• sininen

Det låter jättevackert med gravstenen!

Jag vill också ha allt gjort så fort som möjligt. Mest för att jag vill inte att Natashas grav ska se så tom ut. För det gör det nu. Jag har slängt nästan alla blommor från begravningen, så nu står det bara en bukett, några gosedjur och så några ljus där.

• sininen

Vårbukett

Tack för tipset! Kidden har en bild på en sådan i sitt galleri och vi funderar på en liknande nu med! Fast vi ska nog ha mumin inristat tror jag.

• sininen

Jättevackra gravstenar! Vi tror att vi har hittat ett som kommer att passa till nattisen, men det är mkt som måste kännas rätt också.

• sininen

Jag beklagar sorgenVi3!!!

Jag har bara sett vita stenar i marmor. Och dom är inte fina alls. Vi valde att ha ljus granit. Sen har vi vita lyktor till så det kommer inte se mörkt ut.

Svar på tråden Gravstenar...