Inlägg från: Gul13 |Visa alla inlägg
  • Gul13

Bästa overallen!?

Jag hade en mikkline till dottern ifjor och ska ha en i år oxå. Hon var det enda barnet som kunde röra sig på dagis obehindrat. Varm och torr hela vintern. Dessutom torkades den i torkskåp (fick inte fram riktigt om det gick eller ej) och den är lika varm och torr som tidigare.

• Gul13

The Bumblebee: Vi behövde inte torka den mer än kanske 4-5 gånger på hela vintern. Den var bara blöt på utsidan aldrig på insidan och inte efter torkningen heller.

• Gul13

Vi hade den overallen till dottern när hon gick på dagis och de behövde sällan torka den i skåpet.

• Gul13

The Bumblebee: har du fått fram något om Mikkline?
    På tvättrådet i overallen kom jag inte fram till vad som gällde. Men som sagt; Det funkade att torka den i skåp. Tumlat den har jag dock inte gjort.
    Den största fördelen med Mikkline är att den är så himla smidig, till skillnad från bävernylon, och ändå helt varm och vattentät. Och så priset förståss.

• Gul13

The Bumblebee: Okej tack för infon. Ska inte torka nästa i torkskåp då alltså. Dotterns mikkline blev som sagt sällan så blöt att den behövde torkas så vi kommer att ha en mikkline i år oxå. Lycka till med era val!

• Gul13

The Bumblebee: Det är inte lätt det där att välja overall. Jag hoppas du kommer fram till något bra tillslut ändå.
    Du får väga olika krav för och mot varandra:
    Smidighet
    Slitstyrka
    Vattenresistans
    Torkmöjligheter
    Passform
    Pris

Och vilka fler kriterier du har. Så gjorde vi och eftersom passformen och smidigheten har högre prioritet än tex torkmöjligheten så 1 poäng till mikklinen.

• Gul13

Vill poängtera att det viktigaste var ju förståss att dottern var varm och torr och det var hon i sin mikkline.
    Det lät som om det bara var viktigt att hon kunde röra sig ... Jag menade ju inte att hon skulle springa sig varm precis
    1. Varm och torr
    2. Smidighet och rörlighet
    3. Passform
    4. Torkmöjlighet och Pris får dela "sista platsen" i min prioritering.

• Gul13

Håller med MissUsa vad det gäller MIkkline; dottern var mellan 1.5-2 år förra vintern och du ser inte på hennes overall att den är använd.

Svar på tråden Bästa overallen!?