Inlägg från: The Bumblebee |Visa alla inlägg
  • The Bumblebee

Bästa overallen!?

tiamant:
    Då tycker jag att du ska försöka hitta en Mikk Line-overall. Samma funktion som Reima - men kostar mindre än hälften så mycket. (i sonens storlek kostar den 699kr) Jag ska själv köpa en sån till min 2½-åring till vintern - har så många kompisar som lovvordar de overallerna.
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • The Bumblebee
    tiamant:
    Jag kollade in hemsida - och det fanns en återfösäljarlista i varje land. Lite svårt att hitta sin egen stad dock
    www.mikk-line.dk/Retailers.html
    Har även sett att de säljer online nånstns - men det var du inte intresserad av va? Jag vill oxå kunna känna på overallerna innan jag köper.
  • The Bumblebee
    Nemone skrev 2007-08-30 10:45:04 följande:
    www.kidsbutik.se/Här finns Mikk-line onlineGår dom att torka i torkskåp?
    Bra fråga Pratade precis med vår närmasta återfösäljare (skulle höra om de fått in de nya overallerna) och hon sa att det var inte att rekommendera.
    Hrm... Jag som vill ha en overall som kan torkas i torkskåp....
  • The Bumblebee
    Gul13 skrev 2007-08-30 10:58:29 följande:
    Jag hade en mikkline till dottern ifjor och ska ha en i år oxå. Hon var det enda barnet som kunde röra sig på dagis obehindrat. Varm och torr hela vintern. Dessutom torkades den i torkskåp (fick inte fram riktigt om det gick eller ej) och den är lika varm och torr som tidigare.
    Aha - så ni torkade er dotterns overall i torskåp hela vintern - och den var fortfarande vattentät?
  • The Bumblebee
    Gul13 skrev 2007-08-30 11:11:53 följande:
    The Bumblebee: Vi behövde inte torka den mer än kanske 4-5 gånger på hela vintern. Den var bara blöt på utsidan aldrig på insidan och inte efter torkningen heller.
    Ok, men jag tänkte att de på dagis kanske hänger in alla overaller i torkskåpet - om man inte har sagt till att det inte går...
  • The Bumblebee
    Mercedes skrev 2007-08-30 11:46:47 följande:
    Bumblebee: Jag kör med reima, dom går ju att ha i torkskåp sedan förra årets modeller!
    För dyrt för oss tyvärr. Tycker att en overall för 1500 spänn till en 2-åring är hutlöst faktiskt.
    Jag har en begagnad Reima - men den kommer nog att användas som extraoverall hemma i vinter. Jag måste kolla hur pass bra den står mot väta...får bli ett test i duschen
  • The Bumblebee
    Nemone skrev 2007-08-30 11:59:51 följande:
    går didrikson att torka i torkskåp?
    Jag vill oxå veta - Didriksons är mitt andra alternativ just nu!
  • The Bumblebee
    Nemone skrev 2007-08-30 12:07:59 följande:
    läser i vi föräldras test att dirdrikson går att torktumla så då borde det ju gå att torka i torkskåp eller?
    Fast jag har kollat på overallerna i butik - och de är märkta att de inte får tormtumlas. Undrar om det står fel i det där testet...
  • The Bumblebee
    Nemone skrev 2007-08-30 12:10:47 följande:
    litar ju mer på tvättrådet än en tidning!
    Ja, jag oxå.
  • The Bumblebee
    Nemone skrev 2007-08-30 12:12:23 följande:
    du jag mailar didrikson och frågar så berättar jag för dej sen!
    Toppen! (för det har ju jag varit för lat för själv...men sitta så här å skriva en massa går bra )
  • The Bumblebee
    LillaÄrtan skrev 2007-08-30 12:20:39 följande:
    Puffar, vill också veta om Didrikson´s overaller går att torka i torkskåp! Köpte en åt dottern för ett par veckor sedan!
    Pratade alldeles nyss med en butik som säljer Didriksons. De går att torka i torkskåp på LÅG temperatur. Inte på hög. Så man får meddela dagis om detta om de ska stoppa in den i torkskåpet.

Mikk-Line
    ska inte att torkas i torkskåp. Har pratat med 3 olika återföräljare nu - alla säger samma sak. En kvinna berättade att flera kunder kommit tillbaka med overaller som blivit förstörda i torkskåp på dagis.
    *Skit oxå* jag som ville ha en sån här overall ju...
  • The Bumblebee
    Gul13 skrev 2007-08-30 13:00:32 följande:
    The Bumblebee: Okej tack för infon. Ska inte torka nästa i torkskåp då alltså. Dotterns mikkline blev som sagt sällan så blöt att den behövde torkas så vi kommer att ha en mikkline i år oxå. Lycka till med era val!
    Det är ju det som får mig att vilja ha en sån ändå. Velpotta som jag är Räcka ut tungan Du har ju erfarenheten och säger att man inte behöver torka den i torkskåp - utan att den hinner torka ändå.
    Kanske ska man slå till ändå... I sonens storlek kostar Mikk-Line 749 kr - det är ju betydligt billigare än Reima (om än lite dyrare än förra året...)
  • The Bumblebee
    cissi85:
    Jag har fått för mig att overallen blir smidigare för barnet med en dragkedja - därför är den gjord så i de större storlekarna när barnet rör sig mera. Men när barnet är mindre och behöver mer hjälp att klä på så är det praktiskt för föräldern/vårdaren att ha 2 dragkedjor.
    Men det är ju bara min egen lilla teori
    Jag kommer inte att köpa en overall med 2 dragkedjor till mina vilda grabbar iaf. Hade däremot en sådan när de var under året och inte så aktiva ute.
Svar på tråden Bästa overallen!?