Svartsjuk bonusdotter!
Vad ska man göra åt en svartsjuk bonusdotter?? Har just fått barn o dottern tycker inte om att mamman har fått ett till barn vad gör man??
Vad ska man göra åt en svartsjuk bonusdotter?? Har just fått barn o dottern tycker inte om att mamman har fått ett till barn vad gör man??
Vilken mamma har fått ett till..? Du..? eller hennes mamma?
hennes mamma och jag har fått ett gemensamnt barn
Hur gammal är bonusdottern?
aha, okej.. tänkte inte så långt.
Hm, man får ha förståelse för att dottern är ovan i början. Vet inte om hon kommer bli bortglömd nu och hur saker kommer att se ut! Se till att ha egentid för henne iland och låt henne vara med och bada, byta blöja, klä på osv. Sen släpper det ju mer glädje de har av varandra.
hon är 8 år
visst får man inte glömma bort dottern så ,men hon får vara med så mycket det går, och får pressenter lika mycket som min son har fått nu efter födsen, men hon säger att ingen tycker om henne osv.
Koppen: men jag tror det går över.. hon är ovan och försöker bara på bekräftelse. Det kanske är en invänjningsperiod. Om hon fortfarande tycker så om några månader, kanske ni måste fråga henne vad hon grundar det på.
Hon är i en svår ålder samtidigt som familjen utökats,det tar säkert tid för henne att acceptera läget.Hon har ju varit ensam så länge,Var noga med att spendera egen tid med henne också samtidigt som hon får vara med och hjälpa till med bebisen och känna sej nyttig.
Men som sagt 8 år är en jobbig ålder oavsett hur familjen ser ut.
Hoppas det löser sej med tiden
tack för hjälpen alla hoppas d löser sig d tror jag,ska försöka tillbringa lite mera tid med dottern, d är en omställning för oss alla.
du verkar hata ditt bonusdotter annars skulle du inte skriva en tråd om en 8-årings avundsjuka! barn blir avundsjuka när de får syskon som tar mammans och pappansd uppmärksamhet.. så sjukt!
Det är inte lätt att bli storasyster när man är 8år. Har du funderat på att 8åringen kanske känner sig utanför? Kommer du att tycka om henne nu när du fått ett eget barn? Visa 8åringen att hon är viktig i ditt liv och sitt nya syskons liv. Gör henne delaktig och lyssna på henne. Mina barn har fått "hjälpa till" med saker runt babyn, som att hämta en blöja eller bestämma vilka kläder bebisen ska ha i dag. Samtidigt har jag talat om vilken tur det är att jag har dem för det är jätte jobbigt med bebisar som inte kan någonting, så då är det skönt med hjälp.
Tänk dig själv in i hur glad du skulle vara om din fru kom hem en dag och sa
- Hej älskling! Vi har fått en ny man, är han inte snygg?? Tänk vad kul ni ska ha ihop du och han.... Åh vad ni är gulliga, jag kommer inte hinna med dig så mycket ett tag framöver för Torsten är ju så ny här så han behöver all min uppmärksamhet nu i början. Han får sova hos mig så kan du ligga på soffan, det blir väll bra?! Och din gamla tröja som du växt ur och hade när du var yngre och smalare den ger vi till Torsten nu. Men titta så fiiiin han blev...
jag tycker jätte mycket om min bonusdotter, men det är svårt att veta hur man ska göra med hennes nya lille bror, det blir bättre och bättre hon hjälper till med det mesta nu och det tycker jag är jätte bra...
kanske du kan göra något tillsammans med bara henne? något hon tycker är kul i bland och hennes mamma oxå göra något i bland bara med henne så hon känner att ni inte glömmer henne =)
lite tips gå på cafe´åka bada bowlad det kan ni göra hela familjen med gå på stan låta henne välja något fint till sig. och kanske något fint till lille bror från henne =)