Idiotfråga om strykhjärn
SNälla idiotförklara mig inte nu, men hur fyller man på vatten i strykjärnet?
SNälla idiotförklara mig inte nu, men hur fyller man på vatten i strykjärnet?
Det brukar finnas en lite lucka ovanpå strykjärnet. Vilket strykjärn har du?
Det beror ju lite på vad det är för strykjärn,men det brukar ju finnas en liten "flik" man lyfter på,fram vid handtaget.
På mina är det en liten skjutlucka i "fören" på strykjärnet som man puttar undan.
Det är ett gammal järn men märke philips tyvärr vet jag inte me rom det
Är du säker på att det är ett ångstrykjärn? I såfall finns det små hål på undersidan där vattnet ångar ut. Är det hel platta så är det säkerligen ett vanligt "torrstrykjärn" och då får man spraya själv med tex blomsprutan.
Ser du inte någon liten lucka alls någonstans på strykjärnet?
På mitt 80-tals strykjärn är det som ett litet hål framme under "ångpipen" som man fyller på vattnet i. På vårt lite nyare strykjärn tar man loss hela vattenbehållaren som är genomskinlig genom att bara dra loss den.
det är små hål nder och jag ser själva behållaren för vattnet men ingen lucka, ja ja strut samma jag får skaffa mig en sådan där sprayflaska. Tack för hjälpen Ni är underbara
Har du testat att försöka dra bort hela vattenbehållaren?
Nej jag ska göra ett försök
Nu ger jag upp går rill kunsum och letar efter en flaska. Tack för hjälpen tjejer!
Kan du inte knäppa ett kort på det?
prova att dra vattenbehållaren uppåt mot fören om du förstår. Det låter lite som min mammas gamla järn som man gjorde så med.
Bild finns i mitt galleri om någon minut bara
Häller man inte bara i "gropen" där fram?
Tror att du ställer strykjärnet upp och fyller på i gropen där framme, där vattnet sprutar om man trycker på knappen.
Jag hade ett Philips innan och då fick man dra bort hela knappen och fylla på där.
Ta det försiktigt bara så du inte sliter sönder det
På mitt strykjärn så häller man vatten strax under där dett sprutar ut.. Skulle tro under den blå lilla pluppen framtill på ditt strykjärn.. Lycka till!
Vi har ett precis likadant strykjärn. Man börjar man att vrida på ratten till markeringen för vattenpåfyllnad. Sedan vänder man strykjärnet med spetsen uppåt och fyller vatten i hålet bredvid den blå "sprayen".
Hoppas du förstod min beskrivning
Tack! Ni här på FL är ju helt underbara som en hel uppslagsbok fast mycket roligare=)