• Majras

Sover du med ditt barn i famnen?

Kan du sova om du har ditt barn i famnen? Tex om du halvsitter i sängen, soffan eller i en fåtölj? Vågar du somna då, eller är du rädd att tappa barnet?

• Svar på tråden Sover du med ditt barn i famnen?
  • sky1208

sonen är 2½ år och det gör vi fortfarande. Jag tycker att det är jätte mysigt
    nej, jag var inte rädd att tappa honom för jag hade honom lite på sidan inne mot soffan.

• Gestilja

Sover ibland med honom i famnen när han ammar i sängen på natten. Men oftast märker jag inte att jag somnar, men inte orolig att jag ska tappa honom. Brukar ligga likadant när jag väl vaknar.

• Pimkies

när han var liten gjorde jag de, men jag satte mej alltid så att han inet skulel kunna glida ur famnen!

• Teskedsmamman

När killarna har varit förkylda som bebisar så har de sovit på mit bröst, när jag har halvsuttit i sängen.... med 3 killar har jag ännu inte tappat något barn i sömnen. Självklart sitter jag alltid så att OM de skulle glida ur så slår de sig inte/glider inte så långt.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Alfred 0707
  • Mamia

När hon fortfaradne ammades på nätterna satt jag i soffan och halvsov. Ibland vaknade jag till och då hade hon också somnat. Var aldrig rädd för att tappa, satt på ett bra sätt.

• minatre

Har jag gjort många gånger...speciellt när de två äldsta var små för då sov jag ofta middag med dem eftersom vi inte sov på nätterna. Då somnade man lätt i soffan/sängen medan man ammade dem. Med yngsta blev det ju inte lika mycket då man hade två stora att fixa med när han sov middag och på natten sov han ju från början heeela nätterna så det fanns inte tillfälle till det då heller.

Dock somnade vi så idag på tåget...men nu är han 3år och ramlar nog inte ur famnen oavsett

• Danielle

ja, jag gjorde det när Gabbe var riktigt liten, typ några veckor gammal för han ville/kunde inte sova på något annat sätt.

• Glad i hågen

Ja, när hon var liten gjorde jag det. Kunde somna när jag ammade, sittandes rakt upp och ner i soffan

Men jag såg ju då till att sitta så jag int etappade henne, då var hon så liten så hon tog sig ju ingenstans själv, och jag tror aldrig man sov så hårt att man inte skulle vakna om hon gled i väg.

• skrosa

gör så ofta, då lillan kan ha skrik perioder på nätterna somnar tillsammans i fåtöljen eller halvsittandes i sängen. gått bra hittills, tror inte man sover så hårt...

• jellona0507

Ja, min minsting är dock bara 2 dygn, men hon sover i min famn på nätterna. Storasystern sov också i min famn tills hon var ca 1 månad, sen sov hon brevid mig istället.

Minya har blivit storasyster, Engla föddes 28/8-07!
Svar på tråden Sover du med ditt barn i famnen?