• Angelica77

Drömmer om översvämning typ Tsunami OFTA!!!! Vad betyder det?

Har nu vid ett flertal tillfällen drömt om typ tsunamiupplevelser. Jag är mitt i det och får kämpa för mitt liv.
    Första och andra gången var det i ett varmt, exotiskt land. Nu inatt var det här på hemmaplan och jag fick verkligen tänka att nu j-vlar måste jag handla smart så jag överlever. Jag klarade smällen men letade febrilt efter min make som var försvunnen i flera dagar.
    Det är alltså som otroliga vågor med vatten som kommer emot en. Allt sköljs bort och det är bara att klamra sig fast. Eller parera och ducka för bilar och annat bröte som kommer farande genom luften pga vattenmassorna.

Stör mig enormt det här då den är så otäck. Vaknar och känner mig alldeles jagad.

Snälla, är det nån som har lust att tolka????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-30 17:57:59:
    Glömde tillägga att jag inte var utsatt eller någon i min närhet för riktiga tsunamin.
  • Svar på tråden Drömmer om översvämning typ Tsunami OFTA!!!! Vad betyder det?
  • KristenTjej84

Tydligen betyder det att du är livrädd för just tsunamis och jordbävningar, kanske du är rädd för att det ska komma sånna i Sverige eller att du ska dö pga tsunami då du är på utomlandsresa? drömmer man mardrömmar om något så betyder det vanligtvis att något i ens undermedvetna är rädd för det..
    så är det i alla fall för mig.. jag har alltid avskytt lik..fick en mardröm när jag var ung att när jag var på min morfars gravsten så trampade jag på någonting när jag tittade ner så var det min morfars gula ruttna hand!!*ryser*
    Är övertygad nu över att det har med min lik fobi att göra..

• Amor Fati

Har oxå drömt om tsunamis och jag står i ett litet hus med glasväggar och ser vågen svepa över mig. JAg vaknar precis när vågen sköljer över mitt lilla glashus och får aldrig veta hur det gick...........spännande. Men det handlar inte om att vara rädd för Tsunamis utan mer på ett symboliskt plan, rädsla för det som ska komma, känslan av att man inte ska klara av det. JAg hade mycket ekonomiska problem när jag drömde det och hård press på jobbet, jag visste varkligen inte vad jag skulle ta mig till ibland. Och dessa drömmar var ganska typiska då.........Så du har nog svaret i ditt vardagsliv.

• ThatsHot

nej stress skulle ja säga lr något undantryckt som behöver komma fram något som gnager dig möjligen?

• Ninna1977

Vatten i drömmar brukar man säga symboliserar förändring. Om man då ska försöka sig på lite amatörpsykologi kanske en väg som köljer över dig skulle kunna betyda påtvångad förändring... ??? Min bästa gissning.

• Jonna i stormen

Jag skulle gissa att det är något i ditt liv som stressar dig just nu, mycket på jobbet kanske? Jag tror att står inför en situation som du inte vet hur du ska hantera. Därav vattenmassorna som kommer överalltifrån och hotar att förgöra dig i drömmen. Sätt dig ner och fundera på vad det kan vara och lägg upp en stategi för hur du ska lösa det så kommer säkert drömmarna att upphöra.

(Nu skrev jag min spontana tolkning - du får ta det med en nypa salt, för jag vet ju faktiskt ingenting om dig)

• Angelica77

Tack för tolkningarna. Sökte här på nätet o hittade drömtydning. Och det betyder just att man grubblar över nånting och precis som du skrev i sista inlägget här ovan, att man har mkt hängande över sig.

Har inte drömt nån sådan dröm sedan jag skrev ts:inlägget dock. Skönt, då det är väldigt uppskrämmande.

Svar på tråden Drömmer om översvämning typ Tsunami OFTA!!!! Vad betyder det?