Kattsand?
Jag är så trött på det ständiga letandet efter bra kattsand så nu hoppas jag på lite tips och råd!
Jag har i nästan alla år som jag haft Felix haft Katty kattsand (ljusblå påse som förr kunde köpas i de flesta mataffärer) och har varit ganska nöjd med den. Nackdelen med den är att den luktar så jäkla illa och det är ett ständigt rengörande av kattoan.
Så för ungefär ett halvår sedan tröttnade vi helt och prövade istället Everclear som finns att köpa i djuraffärer och dyl. Denna sanden är helt luktfri och det är en fröjd att rensa kattoan, det luktar verkligen ingenting även om det gått några dagar. Men den stora nackdelen med denna sanden är att den är så fin att Felix drar med den och vi har sand ÖVERALLT! Ofta fastnar det mellan trampdynorna på honom och han får stå och dra av det med tänderna, med följden att han sedan spyr (konstigt?!). Vi har sand över hela toagolvet, i sängen, i soffan.. ja, ÖVERALLT! Och det är inte längre hållbart.
Snälla nån, finns det någon kattsand som är luktfri men som inte är så fin att den fastnar överallt och hamnar i heeeeela lägenheten? Är otroligt tacksam för alla råd!
Ursäkta att det blev lite långt, jag skriver ungefär lika fort som jag tänker så det brukar komma mycket strunt på kort tid