• Blåttfjäril

Får din dotter bära Blåa kläder?

Med anledning av denna tråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m24377294-4.html

Som sagt får din dotter bära Blå kläder? Varför? Varför inte?

Kanske skulle ha skrivit: Skulle du sätta på din dotter blåa kläder? Istället för FÅR din dotter bära blåa kläder?

Såg nu att det lät fel att skriva FÅR.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-30 21:05:42:
    Kanske ska tillägga att jag skulle kunna klä mina barn i vilka färger som helst bara som passar i det. Men jag hade en diskussion om det med en som absolut inte ens kunde låta sin son bära rosa strumpor. Och sedan kom jag på att jag skulle kolla om det var lika mycket "fördommar" mot att klä sina döttrar i blått.

• Svar på tråden Får din dotter bära Blåa kläder?
  • Curiious

Hade jag haft en dotter skulle jag definitivt låta henne ha blått.. Men mina tre killar däremot har ALDRIG haft rosa. Rött nån enstaka gång. Man kan ju undra varför egentligen...

• Annan33

Jag sätter på min dotter blått ibland. År så trött på allt babyrosa och babyblått. Vill ha lite neutrala kläder i fina färger!

• Tonx

Ja, absolut.

Jag är en sån där rabiat unisex-morsa som kräks på könsindelade kläder.
    Mitt barn har kläder i alla färger.

• Chantelle

min favorit färg är blå .. så de blir en massa blått i alla dess nyanser till flickorna ( de har vissrligen andra färger med men de är en massa blått ) hehe ..

• iorlina

Min son får gärna gå i rosa så varför inte en dotter i blått?!!!

• Modin

När hon va liten så fick hon inte ha de.. Men nu så har hon på sig allt :P

• Filippa

Japp jag använder alla färger, min dotter gillar blått.
    Sen har hennes lillebror ärvt kläder och skor av henne.
    Så hela sommaren har han gått i rosa sandaler.
    Köpte nya blåa sandaler till han men han har så tjocka fötter, så de rosa sitter bäst på han.
    Vem bryr sig det är ju bara en färg!

• fruis

Mina barn får ha de färger som passar dem. Det skiljer sig alltså mellan individerna på ett icke könsbundet sätt. (men det är klart att de får ha kläder i färger som inte passar dem om de absolut insisterar).

• Sweetie

Min dotter har blått på sig och min son har fina rosa tröjor! Hajjar inte varför det blivit en så stor sak..

SÄger som Tonx att mina barn klär i alla färger!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
  • doriah

Ja, varför i hela fridens dar skulle hon inte kunna ha det??

Fia ღ Elsa
Svar på tråden Får din dotter bära Blåa kläder?