Vägrar byta kläder!
jag tror att ni kanske ska byta taktik o inte försöka göra så stor grej av det...
vill han gå till dagis med barfota fötter i stövlar och pjamas under jackan så låt honom göra det... han kommer på andra tankar om en stund kan jag lova...
jag gjorde så med min älsta son som var precis som din... jag slutade helt att tjata - sa inte ett ljud om klädval.. ville han klä av sig så var det hans eget problem o inte mitt... Jag bara sa åt honom att nu går vi till dagis ska du med?... o då såg han så paff ut att han inte kom sig för med att protestera längre o med viss tvekan tog han på sig jackan men kom på andra tankar o ville då ha tröja på sig förstås... o han valde själv i sin låda...
o även om kläderna vart rutiga o randiga samtidigt o felvända strumpor så fick det vara så helt enkelt. Jag berömde honom för att han var duktig att kunna ta på sig själv...
jag avdramatiserade det hela helt enkelt.. det var ingen stor grej för mig... Ärligt talat så skiter jag i HUR barnen ser ut bara dom har kläer på sig...
o det vände sakta men säkert...