Inlägg från: Mejas mamma |Visa alla inlägg
  • Mejas mamma

Höstblåsor och dagis?

Bör barnet stanna hemma från dagis när det har höstblåsor? Min dotter har det men dock ingen feber!

Vad brukar man rekommendera?

• Svar på tråden Höstblåsor och dagis?
  • Mejas mamma

Blåsorna kan sitta kvar en vecka...

Kan man vara ute och leka då?

Hon är ju inte så sjuk i övrigt, så hon kommer att ha jättetråkigt av att bara vara inne!

• Mejas mamma

Bra, då går vi ut och gungar!

• Mejas mamma

Hm, där står det att barnen kan gå tilldagis, men på sjukvårdsrågivn. sa dom att man skulle hålla barnet hemma.

Ute kunde de dock vara om de inte var febriga och hängiga.

Min tjeja är bara grinig och lite trött, för hon kan ju inte äta ngt. Jättejobbigt!

• Mejas mamma

Glass och grädde avskyr hon. Udda barn...?

Isglass och alvedon funkar. Hon tjatade om alvedon nu innan maten, men det var mindre än 4 h sen hon fick det... Får äta efter hon sovit lite.

• Mejas mamma

Lollo77: Visst är det lite konstigt! Det kan ju vara någon familj som t ex ska ut och resa och då är det ju inte lägligt att ha sitt barn utsatt för en sån sjukdom.

Meja är bra nu iaf, men det var ruggiga dagar. Hon ville inte äta men drack massor.
    En blåsa täckte nästan halva tungan.

Äter maaaaassor nu så hon tar igen allt.

Välligen ligger på hyllan eftersom hon inte kunde suga ur nappflaska, och nappen har hon bara frågat efter 2 gånger sen blåsorna kom (och gick). Hoppas det fortsätter, för jag vill inget hellre än att hon slutar med napp!!! *hoppas,hoppas*

Svar på tråden Höstblåsor och dagis?