Min kompis har extrem bakteriefobi.....
Min kompis har så länge jag har kännt henne haft en extrem rädsla för baterier. Jag ser vart hon har fått det ifrån för hennes föräldrar är likadana. Lite exempel:
* Kan inte gå på ofentliga toaletter
* Torkar inte händerna under en sån handblås
* Kan inte sitta ner på spårvagnen
* Kan inte ta i några handtag tex in till affärer
* Tycker jag var en hemsk mamma som använde en offentlig skötbräda till mitt barn
* Tyckte en vän till en kompis var en hemsk person som lutade sig mot hennes kudde
* Jag fick inte sätta min handväska i min barnvagn
* Jag fick ta av överkastet på en hotelsäng för hon skulle aldrig kunna tänka sig ta i det.
osv osv osv osv osv
Jag tycker det är helt ok att en person har en annan uppfattning än mig när det gäller saker men jag börjar bli jäkligt irriterad på att va den äckliga personen. Bara för att jag inte är fanatisk så tittar hon på mig med avsky om jag gör något som hon anser är superäckligt.
Det finns säkert många som känner igen sig i hennes beteende. Men vad jag undrar är vad är det ni är så rädda för?? Att dö? Att bli sjuk? Jag kan ju kanske bli sjuk någongång då och då och kanske att det har med bakterier att göra, men det känns ju lite som livets gång. Fattar inte hur man orkar bry sig så mycket.
Hur gör ni som har barn??
Min son äter sanden i sandlådan och där i har garanterat katten varit, en dag kom han slickandes på en snigel osv osv, tänk omjags kulle få panik varje gång, då hade jag inte orkat leva med mig själv