• Anonym (hjälp)

kan man träna om man äter antibiotika??

jag har fått antibiotika i dag för jag pinkar lite blod och de gör om när jag kisar men bara när jag kissar..i övrit känner jag mig hur pigg som hälst spelar de då nån roll om jag tränan??kanske en dum fråga men frågar man inget så får man ju inte veta...

• Svar på tråden kan man träna om man äter antibiotika??
  • Anonym (hjälp)

ingen som vet??

• Anonym (X)

Det kan du göra om du känner dig frisk, ska inte vara några problem.

• Anonym (mammi)

Antibiotikan i sig själv har ingen betydelse när man tränar. Den är inte farlig. Utan det är ju det man äter antibiotika för som är problemet.
    Ofta kan man ju känna sig bra efter ett par dagar med antibiotika men man kanske bör vänta lite med träning ändå.
    Men som sagt så beror det ju på problemet!

• Vifslan

Tycker inte du ska träna med en infektion i kroppen, även om du i övrigt känner dig ok. Din kropp behöver krafterna till anant än träning nu, du riskerar att i "bryta ned" i stället för att "bygga upp" vid träning. Men ta raska långpromenader el dyl om du inte kan hålla dig! Sådan träning är ok.

• Shinna

jag har alltid hört att det är farlig att träna med infektion i kroppen, enstaka promenader i lite lagom takt gör väl kanske inget men riktig träning,,,intensiv med infektion i kroppen är inte bra

Svar på tråden kan man träna om man äter antibiotika??