• missdoris

Någon som är utbildad hudterapeut??

Har ni fått jobb?Vad är det för lön?Trivs ni bra?

Jag vill så himla gärna utbilda mig till det men är lite nyfiken på vad det finns för utbildningar, samt om det finns NÅGON som är csn berättigad??

Egentligen vill jag bara lära mig vaxning men det finns väl ingen utbildning som har bara det?

Vore väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Någon som är utbildad hudterapeut??
  • Namin

Jag är inte hudterapeut själv, men har kompisar som är det. De utbildade sig på Gildaskolan i Göteborg. Hård utbildning, 1,5 år och inte studieberättigad. Men de fick jobb ganska snart efter utbildningen, och trivs ganska bra...

Om du vill ha en csn-berättigad hudterapeututbildning så finns det ky-utbildning, du kan läsa mer om det på www.ky.se

Men om du bara vill lära dig vaxning finns det kanske någon kortkurs, men den lär ju inte vara berättigad till csn.

• Fluskan

Har sj kollat på nätet. Finns en del hudterapeuter som lär ut enstaka kurser.

• QueenS

Hej hej, jag är utbildad hudterapeut från Elisabehskolan i göteborg. Vilket är en SUPER skola. Jag fick arbete direkt då va det år 2001. Kan saäga att det är inte så himla lätt att få jobb inom detta yrke, det flesta startar eget. Men men...många har ju turen att få anställning.

Utbildning är ca 1 intensivt år! Väldigt kämpigt år med mycket teori och praktik, väldigt mycket teroretiska + praktiska prov. Du slutar sent på eftermiddagarn för att direkt gå hem och plugga. Kämpigt men det va värt det! Lärarna på Elisabethskolan är jätte duktiga, trevliga, har humor och samtidigt väldigt seriösa i sitt yrke. Kan starkt rekomendera denna skola!!

Du är dock inte berättigad nån CSN. Men du kan kanske behöva ta ett lån ifall du inte kanske kan betala utbildningen. Själv hade jag sparat själv till denna utbildning och mina föräldrar hjälpte mig med andra kostnader som kom under utbildningen.

Du lär dig vaxning men det ä bara en väldigt liten del av utbildningen.

Lycka till

Svar på tråden Någon som är utbildad hudterapeut??