• TereseA

Vad betyder VD på UL-pappret...

Står VD på mitt UL-papper jag fick..vad menas med det...Alltså undersöknings pappret man får efter ett UL
    ..

• Svar på tråden Vad betyder VD på UL-pappret...
  • M plus J

Hmm...ingen aning....ja fick då inget papper efter ul...

• Ina 67
    TereseA skrev 2007-08-31 21:40:37 följande:
    Står VD på mitt UL-papper jag fick..vad menas med det...Alltså undersöknings pappret man får efter ett UL..
    Har inte fått något undersöknings papper efter UL, har bara fått bilderna på bebisen och där står inget VD.
    Står det något värde (siffror eller nått) efter VD?
    En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • Duntoffla

tittade på mitt papper från UL men hittar inte VD någonstans. Vad står det mer i närheten?

♥♥♥ Med Knyttet i magen vecka 37 ♥♥♥
  • Familjen Heimer Öhlin

Jag har bara alla måtten på mitt papper..ingen vikt och inget VD..

• Duntoffla

Jag har också bara mått (huvud, lår och buk) plus placentaläge, fostervattensmängd och hjärtaktivitet. Det är inte dr eller Bm sign då? Menar nu inte att låta dryg men på en av mina journalpapper stod det MSG och jag fattade inte först att det var min BM´s sign

• TereseA

alla papper kanske inte ser lika ut då..ser vad dem säger på tisdag..ska dit igen då..

• Duntoffla

TeresaA- ja, kolla med din BM vad det kan betyda

• linhen

På mitt står alla på en rad och efter vikt står Delta%. Antar helt enkelt att VD står för viktdelta (avvikelsen från förväntad vikt vid tiden)

Är absolut inte säker så om någon har en bättre förklaring är den säkert sann!

• gotland

Hmmm..... På mitt papper från UL står det GL (v+d). Det betyder Graviditetslängd (veckor+dagar).
    Det kan inte vara nåt sånt då...? VD, veckor och dagar, menar jag...?

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vad betyder VD på UL-pappret...