Pormoicheia skrev 2007-09-01 10:49:51 följande:
Det är tyvärr bara att ta ut den om det ska hinna läka ihop ordentligt tills det är amningsdags. Annars riskrear du att få massa komplikationer med både amningen och själva piercinghålet. För att inte tala om alla baciller du kan överföra till barnet om det skulle bli något. Jag förstår dock att det känns trist, speciellt med tanke på att du endast haft den 4 månader...Jag hade haft mina bra länge när jag blev gravid så jag behöll mina i, t.o.m. min BM sa att det var lugnt eftersom dom var läkta sedan långt tillbaka. Men sen blev det ett j***a liv på BB sen när dom fattade att jag inte tagit ut dom, trots att jag om och om igen förklarade att KAN jag sätta tillbaka dom mellan amningarna så gör jag det men kan jag inte så täcker jag inte tvinga in stavarna igen.Det står t.o.m. i min journal att "nu har NN tagit ut sina piercingar i bröstvårtan" Jag fick aldrig in mina stavar igen då brösten svällde upp för mycket i början och io.m. att amningen gjorde att själva bröstvårtat även den svällde upp så blev det för trångt att få in stavarna igen, och sen var det ihopväxt. Hade gärna gjort om dom men det kostar ju liksom lite pengar och är ju inte sådär superskönt att få en kanyl igenomkörd om man säger så...
ojsan tack så mycket känns skönt att få en förklaring... då är det nog bra att ta ut den i så fall, jag menar det är ju bara att ta en ny sen. jag tycker inte att det gör så fasligt ont ändå... Ska man använda antiseptic tvål när man tvättar det också eller? När måste jag ta ut den?
Aquagreen skrev 2007-09-01 10:50:58 följande:
Varför skulle man haft den 1 år innan man blir gravid?? Finns så mycke kostigt om allt när man är gravid o vette tusan om man ska lyssna på hälften, jag hade då piercing både i bröstvårtan o på andra ställen när jag blev gravid o inget fel på mitt barn
Tror det beror på att det inte läkt ordentligt innan dess.. Hur gick det att amma sen då? Tog du i och ut den eller?