• MarieKex

Lugn och harmonisk

Det är ju vanligt att man blir orolig och känslig för mycket/allt när man blir gravid, men hur vanligt är det med någon som blir raka motsatsen?
    Min mor har berättat att hon aldrig någonsin har mått så bra som hon gjorde när hon var gravid. Visst illamående och lite sånt, men rent psykiskt mådde hon på topp och allt gick så lekande lätt.
    Dessutom har jag en kompis som är i ca v.15 nu och hon mår också bra. Något som hon tycker är väldigt tydligt är att hon inte kan stressa längre. Hon har varit en rätt stressad människa, men nu är det som att hon inte kan stressa längre.

Finns det fler som känt så här? Är lite nyfiken =)

• Svar på tråden Lugn och harmonisk
  • MyDream

Min sambo skulle gärna se att jag var gravid alltid för jag blev mycket lugnare och mer harmonisk under min graviditet Glad
    Stressade inte upp mig för småsaker utan tog allt med en klackspark, jag var ju gravid och överlycklig. Sen mådde jag otroligt bra hela graviditeten (hade kanske inte varit så harmonisk om jag haft några krämpor)
    Folk blev nästan arga på mig när jag berättade att jag fortfarande tränade (tränade bodypump och vattengympa till några dagar innan sonen är föddes)
    "Du som är gravid ska ligga hemma i sängen och läsa en bok" Visste hände det att jag låg hemma och läste en bok men jag hade inte mått så bra om jag inte hade fått röra på mig som vanligt.
    Nu har vi börjat planera syskon och jag hoppas att jag ska må lika bra denna gång.
    Alla graviditeter är olika!

• MarieKex

Det lät väldigt härligt!

Hoppas det blir så för mig med den dagen jag ska ha barn =)

• Babe

Det låter idylliskt och verkar stämma på vissa.
    Visst påverkas man av hormonerna, men jag var stundtals mer speedad än vanligt, men mer trött o harmonisk i slutet av graviditeten... Däremot kan jag känna igen mig på beskrivningen, lugn o harmonisk efter förlossningen, amningshormonerna gjorde mig lite mer mysig men även då över-sensitive. Gu så tårarna flödade, känslorna ligger på ytspänning.
    Oh-ja, min man skulle kanske in te tycka att jag var så värst harmonisk... men väldigt sensitive.

Babe

• mimikry

Jag har också mått tokbra under hela graviditeten... inga knasiga utbrott eller alltmänt illa som folk verkar beskriva... klart det börjar bli tungt nu på slutet, med lite foglossning mm och sämre kondition o kan vara småirriterad då man sovit dåligt, men det är nog inte värre än hur det är när bebisen kommit... =)
    Det är många med mig som har mått lika som jag...
    Jag tror att man hör mer om dom dåliga... det är ju liksom lättare att klaga än att gå runt o säga att man mår så bra... =)

• MarieKex

Jag håller med dig Mimikry!

Även om det är viktigt att få ventilera sådant som är jobbigt så är det ju jätteroligt att få höra sådant som är bra med!

Kul att ni svarat och lycka till med era bebbar, "kläckta" eller i magen! =)

Svar på tråden Lugn och harmonisk