• Carre

Ni med pojkar med långt hår

Hur klipper ni era barn? klipper ni själva eller hos frisören?? Min son ser numera så här www.familjeliv.se/krypin/carre/gallery/phpjg55jt.jpg och klippte han hos frisören sist, men nu ver jag inte vad jag ska göra med hans hår.. ska jag låta det vara växa?? Hur ser ditt barns hår ut?

• Svar på tråden Ni med pojkar med långt hår
  • Ronjah

Jättesöt kille!

Milton.

Vi har en rätt så långhårig kille också och jag vill inte alls klippa av hans fina hår.

vecka 25
  • Ronjah

Såg att det var 3-5 år nu.. han är bara 19 månader. Men hur som helst, gör som du känner, eller som han vill. Tycker långt hår är jättesött på små killar.

vecka 25
  • norgesessan

tvåan (2 år) börjar få lite längd på håret, men inte som på din son..
    JAg klipper själv, hittade en frisörsax (om man få kalla den det) från fiskars som jag har använt en gång i nacken..skal trimma det i nacken, i öreregionen och möjligen pannluggen tills resten av håret får växt lite...

men frisyr kan jag inte klippa själv..ettan och min sambo använder maskin (jag använder den på dom), så jag har övat mig på dom innan jag använde den..det blev inte fint

Jag skal forsöka låta ettans hår växa lite, men han har mycket tjockare hår än tvåan...får se hur det ser ut til slut..vill iallafall at han skal ha en frisyr..

• Carre

Tack tack!
    Din son var också jättesöt.. speciellt med lite lockigt hår

• norgesessan

ettan är snart 5 år..men han hadde inte långt hår..lite när han var liten, men alla tjatade på mig at jag skulle klippa det, jag var så dum att jag lyssnade...dom ångrar sig idag..

• Carre

de är det att jag inte vågar klippa det själv.. det gjorde jag när han var korthårig, men nu vill jag inte klippa så mycket, vara att han ska få form på håret.. måste nog ta han till frisören.. 310:- aj aj!!

• norgesessan

han har inte sagt han vill ha kort...så jag låter naturen ha sin gång..men klipper så det inte skal bli for långt..

• Carre

Kalle Karls mamma: Jag tycker att min son ser bättre ut med långt än med kort hår, men det är klart om han skulle säga till mig att han vill ha kort hår då skulle jag klippa han på en gång.. men varje gång jag frågar han om han vill klippa sig då säger han nej, därför vill jag att håret ska få lite form, men ändå att det ska vara lång som han vill..

• eyry

vår son hade långt ett tag, men vi klippte honom. nu är han rakad! blev lite fel med klippern haha. han ser mycket äldre/mognare ut med kort hår och är såklart jättefin i vilket som

Älskar mina 2 prematurer
  • norgesessan

har klippat tvåan en gång också, men det såg inte klokt ut..han har så ljust hår så det såg ut som at han inte hadde hår allt...
    ettan klär kortkort också...han har mörkt hår..

• kikkan79
    Carre skrev 2007-09-01 14:32:52 följande:
    de är det att jag inte vågar klippa det själv.. det gjorde jag när han var korthårig, men nu vill jag inte klippa så mycket, vara att han ska få form på håret.. måste nog ta han till frisören.. 310:- aj aj!!
    310? Jag har bokat tid åt sonen på måndag. Det ska klippas i en kort snygg frisyr i och för sig men hon sa att dom tar absolut inte mer än 180kr på barn oavsett.

O då får han dessutom sitta på en motorcykel o titta på film samtidigt :)

För överigt skulle varken han eller jag vilja ha långt hår på honom. Han skulle inte passa i det o sen har han så tjockt hår så det skulle bli som en hjälm på stackarn.

Lycka till!
  • norgesessan

ettan fick hjälm sist han klipptes hos frisör...(hans farmor spanderade, och insisterade), jag tycker inte det klädde honom..allt for tjockt..
    men vill ha lite längd på det, och isåfall klippa upp det lite...(inte direkt långt i nacken, men annars)

• Danielsmamma

går till frisören med min son :) men e som ja ej kan klippa haha

• sebbeman

Här är det pappan som klipper sonen, han har också långt lockigt hår...vi klippte honom hos frisör 1 gång men det blev helt misslyckat då, han klippte FÖR kort...sonen passar mycket bättre i långt hår...sen är han för liten också för frisören , han sitter inte still...2½ år.

• helsof

Min son har lång hår,han e snart 9 år och e väl stor nu att bestämma lite själv..vill se lite "cool" ut som han säger..

• Alexis mamma

jag klipper min son hos frissan när vi är i gbg, hon tar 185 kr och då får de sitta på en motorcykel eller i en bil och se på film under tiden. Skulle aldrig betala 310 kr! Fast nu verkar han vilja ha låångt hår...får vara så ett tag för hos en vanlig frisör skulle det aldrig gå att klippa honom...

• Alexis mamma

jag klipper min son hos frissan när vi är i gbg, hon tar 185 kr och då får de sitta på en motorcykel eller i en bil och se på film under tiden. Skulle aldrig betala 310 kr! Fast nu verkar han vilja ha låångt hår...får vara så ett tag för hos en vanlig frisör skulle det aldrig gå att klippa honom...

Svar på tråden Ni med pojkar med långt hår