Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Ni med pojkar med långt hår

tvåan (2 år) börjar få lite längd på håret, men inte som på din son..
    JAg klipper själv, hittade en frisörsax (om man få kalla den det) från fiskars som jag har använt en gång i nacken..skal trimma det i nacken, i öreregionen och möjligen pannluggen tills resten av håret får växt lite...

men frisyr kan jag inte klippa själv..ettan och min sambo använder maskin (jag använder den på dom), så jag har övat mig på dom innan jag använde den..det blev inte fint

Jag skal forsöka låta ettans hår växa lite, men han har mycket tjockare hår än tvåan...får se hur det ser ut til slut..vill iallafall at han skal ha en frisyr..

• norgesessan

ettan är snart 5 år..men han hadde inte långt hår..lite när han var liten, men alla tjatade på mig at jag skulle klippa det, jag var så dum att jag lyssnade...dom ångrar sig idag..

• norgesessan

han har inte sagt han vill ha kort...så jag låter naturen ha sin gång..men klipper så det inte skal bli for långt..

• norgesessan

har klippat tvåan en gång också, men det såg inte klokt ut..han har så ljust hår så det såg ut som at han inte hadde hår allt...
    ettan klär kortkort också...han har mörkt hår..

• norgesessan

ettan fick hjälm sist han klipptes hos frisör...(hans farmor spanderade, och insisterade), jag tycker inte det klädde honom..allt for tjockt..
    men vill ha lite längd på det, och isåfall klippa upp det lite...(inte direkt långt i nacken, men annars)

Svar på tråden Ni med pojkar med långt hår