• Anonym (brunett)

mens mitt i pillerkartan

vill har råd och tips om vad det kan vara eller vad ni hade gjort?, jag äter ppiller och enligt min bm kan jag hoppar mensen varannan månad, har gjort så ett tag, nu till min fråga nu mitt i min karta har jag fått lite blödningar , har inte slarvat med pillerna heller.
    Vad kan det vara?
    Hade ringt på måndag och kollat upp det, jag fundera på att fortsätta o äta på min karta.. Men vill veta vad ni hade gjort?

• Svar på tråden mens mitt i pillerkartan
  • Anonym (kolla)

fortsätt ät å de piller du har kvar på kartan.

Men det är viktigt att du kollar upp det.

Hade samma problem, och bm sa till mig att om man får blödningar mitt i en karta måste man kolla upp det.
    Antingen kan det bero på någon könssjukdom, eller så har kroppen vant sig vid p-pillerna (och då försvinner effekten av dem).

Så mest troligt behöver du byta p-piller.

• carola1977

Tror inte det är farligt. Kroppen brukar reagera efter ett tag om man hoppar över mensen flera ggr. Så länge det är som en mens/mellanblödning är det nog helt okej, men ring och hör vad de säger.

• Anonym

så hände det för mig båda gångerna jag blev gravid. Hade inte heller slarvat med mina piller, extremt noggrann. mina mellanblödningar berodde på att jag fick ägglossning och blev gravid.

Har haft mellan blödningar från och till under tiden jag åt ppiller. Och två ggr tog det sig. Ppiller fungerar inte på mig då jag får ägglossning trots dem.

• Anonym (brunett)
    carola1977 skrev 2007-09-01 18:08:59 följande:
    Tror inte det är farligt. Kroppen brukar reagera efter ett tag om man hoppar över mensen flera ggr. Så länge det är som en mens/mellanblödning är det nog helt okej, men ring och hör vad de säger.
    okej, det är BM som har rekomenderat mig att "hoppar" över mensen varannan månad.

men nu är blödningen borta ?? få se om det kommer mer.
Svar på tråden mens mitt i pillerkartan