Hur är förlossningen o BB på Gävle sjukhus?
Jag skulle vilja veta vad ni där ute har att säga om personalen som jobbar på förlossningen o BB på Gävle sjukhus???
Jag skulle vilja veta vad ni där ute har att säga om personalen som jobbar på förlossningen o BB på Gävle sjukhus???
födde min tös där förra fredagen..o min son föddes där okt -05,bara positivt från min sida..dom var fantastiska...
Jo, jag tycker dem är bra.
Dock föddes det jättemycket bebisar samma kväll som vi kom in, så vi fick vänta en stund på hjälp.
Men när de väl fanns till hands så är jag nöjd!
På BB var då väldigt bra, störde inte alls om man inte ringde på dem, utan kom in någon gång om dagen och kollade så att allt fungerade!
Finns det nån mer som vill dela sina erfarenheter???
Hur noga är dem med att få igång amningen??Måste man be dem eller är dem noga med att hjälpa till från början??Även om det är andra barnet??Jag fick aldrig nån hjlp med första så det är därför jag undrar.Födde min första i Linköping.Men jag kommer från Gävle så det är därför jag funderar på att föda där ist...
jag vill också veta... hur är det med rum-deöning, får pappa sova över osv??
rum-delning ska det givetvis stå...
Ja, Sambon sov med oss alla nätter!
Med amningen tycker jag de var hjälpsamma. Min son hade problem att få rätt tag, så de var väl ganska duktiga på att hjälpa!
Man måste ju även säga till om man vill ha hjälp, så de vet.
NovJenny:Jo det är ifs sant:)Men jag tycker att dem ska förstå att dem måste kolla o hjälpa med första barnet.Men det kanske va därför inte vi fick nån hjälp för att jag inte sa rakt ut att inte amningen funkar...
Puffar!!!Några fler med erfarenheter som vill dela med sig??
Min son föddes där för exakt ett år sen på lörda
Ja var på förlossningen i 29 timmar och han me ett antal olika barnmorskor, och tyckte dom var fantastiska! men vissa bättre än andra så klart.. Men hon som skrev in oss och även va me när sonen föddes va helt underbar, jätte snäll,lugn å sansad å svara på allt man ville veta. Sen fanns d en som ja oxå hade som inte infomerade om hur mkt öppen ja va varje gång hon kollade även fast ja frågade 2 gånger! och nekade mej lustgasen när ja tyckte ja behövde den, d va ju inte ett plus, men i övrigt va den person oxå väldigt trevlig.
D fråga om ja ville ha EDA och om ja ville testa gåstolen osv, man behövde liksom inte fråga om allt själv utan d fråga på,vilket ja tycker e jätte bra då e ja e väldigt sjukhus rädd å vågade inte säga många pip på förlossningen.
Sen på BB va d oxå jätte trevliga På mej va d på som sjutton me amingen, utan att ja sa något själv, men d va väl för att ja vart snittad kanske, d kanske håller mer koll då eftersom d brukar ta längre tid för mjölken å rinna till å att ja inte kunde komma upp ur sängen d första dagen. men d hjälpte mej otroligt mkt å tillslut fick vi till d där me amningen
och som va skämt samma å roliga
Jätte bra amningsrum har d oxå,mysigt å så
Och min sambo sov över hos mej alla nätter vi var där, d finns både enkelrum och rum som man delar me andra, men vi fick ett enkel rum pga av att ja vart snittad.
nått spec du undrar över så hojta till bara
Charlies mamma:
Det va mest amningen jag va nyfiken över.Jag fick ingen hjälp här i Linköping så det slutade ganska illa.Jag fick aldrig nån mjölk i brösten så min lilla sessa blev uttorkad o gick ner alldelses för mycke i vikt.Jag har fortfarande svårt att komma över detta eftersom jag såg fram emot amningen så mycke.Nu är jag rädd att det ska bli likadant o undrar varför jag inte fick nån mjölk.Om det är nått fel på mig eller om det va för att ingen visade mig o hjälpte mig....Tack så mycke för ditt svar:)Men om jag föder uppe i Gävle så blir det väldigt jobbigt att åka hem sen.Bor mellan Linköping o Motala nu.Så det tar juh minst 4 timmar beroende på vinterväglaget.Vi får se hur vi gör...
Jag tycker att det var bra personal på förlossningen, förutom att de drev det liite för långt för mig. Öppnade mig inte som jag skulle o sonen sjönk inte ner i bäckenet. Till slut efter 15 timmar så beslutade läkaren om snitt, vilket de skulle gjort några timmar tidigare! Men när sonen väl var ute var det underbart! Dock fick jag ej följa med upp till förlossningen igen då det var fullt o ingen BM kunde se efter mig. Tydligen krävs det 1 perosnal till en snittad.
På BB var de jättegulliga! Eftersom jag blev snittad gick jag o sambon ett eget rum och personalen kom in nån gång under dagen annars fick man ringa på klockan om man ville ha hjälp. Men amningen ville de att man skulle få till och de kom även o tittade när jag la till sonen samt att det fundgerade. Så jag tror nog att om du föder i gävle kommer de hjälpa dig med det. Berätta även då för dom hur det blev förra ggn.
Lycka till!
jag e livrädd att jag kommer vara tvungen att dela rum med nån på BB...å att min sambo inte får stanna kvar... vet att jag inte kommer palla å dela rum med folk jag inte känner. har jättesvårt för sånt...
Alltså, jag tycker personalen på BB var jätteduktiga på att informera om en "fungerande" amning.
Att man skulle ge tutte så ofta dem ville o.s.v.
de gick igenom en massa saker med oss.
Jag vet att jag tyckte det var bra, och lärde mig en del av dem...
Redan från början var de där och stoppade in tutten i munnen på Noah, även om han inte kunde så skulle jag handpumpa och ge honom den första mjölken.
Sedan fick jag tillslut amningsnapp och allt funkade kanon!
Vår lillskrutta är född i Gävle och jag kunde inte ha haft en bättre förlossning, BM eller läkare. På BB så var det sk Amningsvänligt. DVs dom förespråkade iaf då 2005 amning och var duktiga på att informera om hur och hjälpa till. Men de tvingade inte någon.
Så mina klara rekomendationer till Gävle Förlossning och BB.
Lycka till!
jätte bra personal på bb...o min sambo sov kvar där..