• Silverkatten06

Grät så att han började blöda näsblod - farligt?

Ikväll blev min lille kille (13 mån) så himla ledsen att han bara skrek och skrek och var helt otröstlig. Han brukar aldrig vara svårttröstad, men nu skrek han så att han började blöda näsblod
    Det var inte många droppar iof, men jag blir ändå orolig.

Det verkade nästan det som om han hade ont nånstans och efter ca 45 minuters lönlösa försök att trösta fick han en alvedon som verkade hjälpa. Nu sover han, men jag känner mig så himla orolig, det kan väl inte vara normalt att gråta så att man börjar blöda näsblod? Borde jag åkt in till akuten med honom? Borde jag kanske tom väcka honom nu för att åka in?

Är det nån annan som varit med om nåt liknande?

• Svar på tråden Grät så att han började blöda näsblod - farligt?
  • Saltlakrits

Har inget bra råd...

Men jag hade ringt sjukvårdsrådgivningen inna jag åkt in.
    Eller ringt till akuten/jourläkarcentralen innan...

Lycka till och hoppas han snart blir bra

Mamma till tre underbara barn!
  • yaaniz

det låetr ju som om att hans blodkärl i näsan sprukit för att han gråtit så häftigt..tror inte det är farligt i sej..men för att stilla din oro tycker jag att du ska ringa sjukvårdsupplysningen! Dom finns där för dej!

• Silverkatten06

Fick sitta länge i kö, men nu har jag pratat med sjukvårdsupplysningen och de trodde precis som yaaniz att det var för att han gråtit så häftigt och att det inte var nån fara.

Fast jag vete fasen, nog har han gråtit häftigt förut utan att börja blöda... Usch, det gör ont i ett mammahjärta när liten är så ledsen och jag inte vet vad som är fel Hoppas på att se en ny tand imorgon så jag får en förklaring..

• Saltlakrits

Jag är sån att när jag har maginfluensa så slutar det ofta med att jag kräker blod.
    Jag har varit hos läkaren (som barn) men det var bara ytliga bloskärl, som sprack.

Kanske är det samma med din son, men i näsan. Någon gång ska ju vara den första....
    Men om du är orolig så ring imorgon och prata med någon.

Mamma till tre underbara barn!
  • Heahog

Min 10åriga dotter har sen hon var ca 1 år fått plötsliga näsblodsanfall, helt utan anledning. Om hon fått dom när hon var vaken hade jag tänkt att de berott på ansträngning eller liknande,men hon får dom när hon sover. Det kan nästan forsa ut eller bara rinna, men hon vaknar alltid av det. Hon petar inte i näsan i sömnen, så jag vete katten vad det beror på, men jag tror att det bara är blodkärlen som är känsliga eller så.

• Silverkatten06

Tack till er alla för lugnande svar. Jag kanske är lite löjlig som oroar mig så för några droppar blod... Ska försöka lugna ner mig lite nu och hoppas att sonen är sitt vanliga glada jag imorgon igen.

Svar på tråden Grät så att han började blöda näsblod - farligt?