Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Phööö... Ingen kan kalla mig fegis! Har fött två barn den "rätta" vägen och utan bedövning dessutom. Så nån fegis det vill då inte jag bli kallad...

Och det var min åsikt, tack för mig!

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till Wilma 7 och lilla Vanna som kom den13/2 `07 ♥ღ ¸.?°´¯)♫
  • Trolla75
    Jomppelina skrev 2007-09-02 00:04:12 följande:
    Du har precis som jag valt den enklaste vägen. Helt utan några baksmällor. Så vi är stora fegisar du och jag!
    Det är ju helt förvrängt!!! Det är ju vi som är modiga och dem som föder med KS som är fegisar...
    Det finns ju inget bättre än att få upp sin efterlängtade på magen och känna att alla smärtor är som bortblåsta... Ähh TS är bara avundsjuk tror jag det går bra att läsa mellan hennes rader... hehe

Va tusan det är bara att inse att vi är urkvinnor och att våra kroppar är gjorda för att föda RÄTT väg. Det är ju bara ett dumt kungligt påhitt det där med KS...
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till Wilma 7 och lilla Vanna som kom den13/2 `07 ♥ღ ¸.?°´¯)♫
  • Trolla75
    siamusen skrev 2007-09-02 00:28:16 följande:
    Äsch..nu försöker du bara ursäkta digDet ÄR ok att man inte vagar föda med snitt...alla kan inte vara lika modiga..ingen som tycker sämre om dig för det, eller ser ner pa dig.Men faktum kvarstar ju att man ÄR modigare om man föder med snitt. Sa ÄR det ju bara
    Tsss... Min BM sprang där och ville introducera lusgasen för mig, men jag hade bestämt skrivit i mitt brev att jag inte ville ha några bedövningar... Så jag avböjde artigt.
    Jag klämde ut en trollunge på hela 4680g och kände mig verkligen jättestolt och modig.
    Snacket med bm innan jag åkte hem, där sa hon bara att hon var imponerad hur jag tacklade min smärta och att det var ytterst ovanligt att "vi svenskar" tackar nej till bedövning...
    Så jag anser att det är mer sport att föda vaginalt och utan bedövning, än att vara helt nedsövd/magbedövad och få ut ungen med ett PLOPP... Vad är det för modigt med det???
  • Trolla75
    siamusen skrev 2007-09-02 00:39:08 följande:
    Men hon kanske sa sa bara för att göra dig glad?Ditt onda gick ju över pa en gang. De som snittas har ju ont i åratal efterat och kan knappt ga...DÄR kan du snacka om uppoffringar för sina barn.
    Tsss... Det är ju det jag menar, varför göra på det sättet när man vet hur ont man kommer å ha efteråt... Pha... Jag var liksom mig själv redan dagen efter... Jag kunde gå och bära min underbara lilla dotter, jag slipper fula ärr på min mage... OK jag måste erkänna att där finns några skimmrande bristningar, men röda fula ärr slipper jag i alla fall... Och tänk bara sommartid, med alla infektionsrisker mm... Hur dum får man va?
  • Trolla75
    AlexandraLuleå skrev 2007-09-02 00:44:30 följande:
    jag pressade ut min första efter 42,5 timmar och det var nära att han dog, denna gång blir det KS, inte tycker jag att det ena sättet är "modigare" än det andra, fast kanske ändå, har jag fel?
    Det brukar gå betydligt snabbare med nr 2
  • Trolla75
    siamusen skrev 2007-09-02 00:46:44 följande:
    Jamen där ser du...du bekräftar ju bara min TS..Räkmacka...swiiiiischVi andra fick ju liiiida för vara barn!
    Men det är ju så det ska va!!! Ni har ju liksom inte fattat poängen! Bli en själv efter ploppet och åk hem innom 12 timmar... Det är ju så man vill ha det!!!...
    Pha lida gör man under förlossningen sedan är det över... Varför lida i onödan? Det är ju ganska dumt!
  • Trolla75
    siamusen skrev 2007-09-02 00:50:53 följande:
    det är precis det jag sâger: latmaskar och fegisar föder vaginalt för de tycker inte deras barn är vârda att lida för.
    Nä, tror inte att jag skulle vilja gå miste om min förlossning efter att ha gått och burit på tjockismagen i 9 månader... Vet många som har varit tvingade till akut KS och dem har känt sig blåsta på konfekten efteråt...
    Nä, kom igen efter att ha provat på det "riktiga" sättet så får vi se om du fortfarande ser oss som glidare...
    Innerst inne så tror jag att du bara längtar efter en riktig förlossning
    Latmask, Phaa...
  • Trolla75
    AlexandraLuleå skrev 2007-09-02 00:50:20 följande:
    sen finns det dom Bm som INTE gör sitt jobb heller tyvär =( som vägrar förstå vad det står i ett förlossningsbrev, och som vägrar och lyssna på kvinnan som ligger och ska föda.Nej jag är nog snarare "feg" jag vill att det skall vara över på 5 min!
    Nej nej, du är inte feg!!! Vem vill inte ha en snabb förlossning? Min tog knapt 3 timmar från att vi kom in... Jag trodde att det skulle ta längre tid, men blev glatt överraskad!

Sådana BM borde anmälas!!! Dem är ju där för DIN skull!!!
  • Trolla75
    siamusen skrev 2007-09-02 00:59:48 följande:
    Nu försöker du bara ursäkta dig igen..det ÄR ok att vara avis..jag tycker du verkar trevlig ända.
    Det är ju typiskt, jag tycker ju du verkar rätt trevlig också, så det är ju synd att du inte förstår vad jag säger... Det är Coolare, häftigare att få vara med under sitt barns förlossning...

Hur många KS har du gjort?
  • Trolla75
    siamusen skrev 2007-09-02 01:09:07 följande:
    Hoppsan..sorry. Sa intressant var inte det inlâgget
    haha ...
  • Trolla75
    Hur i allsin dar kan denna tråden vara så långlivad? *fniss*

Bah... Var det en pik till min vackra mage utan röda ärr som du lagt till i ts:en?

• Trolla75
    Thösen skrev 2007-09-03 16:37:14 följande:
    Absolut! Vackra magar går Fetbort
    Haha... Vacker å vacker...
  • Trolla75
    josefsmamma skrev 2007-09-03 16:47:41 följande:
    men min mage är skitful även utan snitt-ärr
    Hellre skimmrande bristningar än fula röda ärr
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!