Inlägg från: Gabriella83 |Visa alla inlägg
  • Gabriella83

Bara fegisar som föder vaginalt!!

jag som alltid tänkt motsatsen..att snitt är den enkla vägen..många tror nog det-vet en del som fått ta det för att det är rädda för en vaginal förlossning..samtidigt tycker jag personligen att man verkligen ska försöka bearbeta och försöka ställa sig in på att föda vaginalt och går det inte få ett planerat snitt..grejen är den att ett snitt gör inte ont under tiden,går snabbt etc...(Uttalat mej inte om akut,men det kallar man väl inte modigt då man inte har nåt val??)Det är väl efterråt som pinan börjar..
    Men en vaginal kan ta flera dagar,man kan spricka något fruktansvärt, plus att man kan ha jätteont ett bra tag efterråt..jag hade problem ett halvår efter!Jag tycker inte man ska anta att det onda är över bara för att man fött vanligt...det är som med allt annat!Man kan ha grym tur och må rätt ok-både före och efter!Men ONT kommer man ha..vaginalt alltså..snitt gör d bara ont efter..Vad jag vet-känner endast folk som gått igenom snitt har inte gjort ett själv..

Jag tycker det är modigare att föda vaginalt!Än ett PLANERAT snitt..det tycker jag är lite fegt..mEN jag har inte hört något som fått mej att ändra mej...visst kvinnokroppen är till för att föda men många kroppar kan inte föda..man vet inte detta innan så det är ju en risk i sig..kvinnor har också dött av att föda...

kan tillägga att jag e rädd för att föda vaginalt,har dumt nog trott att jag kunde berabeta detta själv o kommer ihåg min förlossning som hemsk...så nu ska jag söka proffs hjälp..det sista jag vill är att ta snitt...

• Gabriella83

Fröjdh:Jag tror att ingen av dom är en enkel utväg eg...

Vad tycker du som gått igenom ett snitt men inget vaginalt?

• Gabriella83
    Peda skrev 2007-09-02 09:10:10 följande:
    Gabriella 83 skrev:..grejen är den att ett snitt gör inte ont under tiden,går snabbt etc...Men en vaginal kan ta flera dagar,man kan spricka något fruktansvärt, plus att man kan ha jätteont ett bra tag efterråt(oj här går inte hissen ända upp.Klart man har ont innan snittet! Testa att bli igångsatt med värkar i två dyggn och öppna dej 1½ cm. och SEN få snitt på det.. och edan känns en del att få ja.. och nej man känner inte smärtan under snittet,men man känner beröring,man känner när dom skär och lyfter i tarmarna och man känner trycket då dom pressar fram barnet. Måste ju vara lite häftigare än att känna barnet glida genom vaginan.. alla har väl haft sex med en stor kille förr.Och sen så vet ju alla att sprickor i underlivet läker fortare än ett 20 cm långt sår på magen!!
    Ok jag håller med dig iof..att det är otäckt när man känner hur d grejar o värkar o allt d..men värkar har man också när man föder vaginalt och lite häftigare än känna hur barnet glider genom vaginan...barnet glider inte ur-jag var tvungen att pressa för kung och fosterland!hade 2 bm hängandes på min mage i slutet!Det gjorde verkligen ont och det kändes sannerligen när barnet "gled" ur mej!Det gjorde skitont hela tiden!!jag fattar bara inte r som bagatelliserar vaginal förlossning..det är inte det minsta enkelt och det är obehagligt och gör skitont hela tiden...dessutom har man ont både före och efteråt!

Och förresten..."alla har väl haft sex med en stor kille förr"...vem ska det vara?John Holmes möjligtvis..annars kan man verkligen inte jämföra det med att klämma ut ett barn!Så stora k*kar finns bara inte Allvarligt talat...HÄR åker inte hissen ända ner.....

MEN visst ett 20 cm långt sår på magen läker säkert mycket segare än sprickor...men en spricka kan ändå klia flera år efter att det läkt-precis som jag antar att det känns när snittet läkt..

Jag tror inte att något av detta är en enkel utväg..det var vad man TRODDE när "alla" i ens närhet fick snitt för att:Det är så jobbigt att föda...såna människor sabbar för d andra seriösa som går igenom ett snitt!Men bagatellisera INTE ett vanligt!Det kan gå väldigt illa eller väldigt bra precis som för d med snitt!!
  • Gabriella83
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 09:56:55 följande:
    tjohooo - äntligen någpn som vågade säga det alla innerst inne vet; RIKTIGA kvinnor, urmödrar, amazoner - föder såklart med snitt. pust, pust, flås, kryst, bebis är såklart inte att jämföra med karva, karva, skära, bända, slita, dra, bebis, sy, sy, sy.MEN kära siamus, en sak får jag nog påpeka. coolast av alla är vi akutsnittade och coolast av de coolaste är jag som har TVÅ akutsnitt bakom mig. Ett vid 7 cm öppen och ett vid 10!Då blir det liksom BÅDE bajs, blod OCH stora kniven!Jag skulle dessutom dra det hela lite längre. Jag är en lite BÄTTRE mamma än de som bara ploppat ur sig barn och sedan inte behövt gå krumryggade och vara rädda för att hosta. De har liksom inte varit beredda att ta lite smärta!Nej, hejja mig och några till - vi är f-n riktiga kvinnor!
    Hehe Eller hur?!
    jag tycker nog att akutsnitt måste vara det värsta..men vad vet jag..samtidigt bände de i mitt underliv så jag såg helt deformerad ut!Försök gå ordentligt och kunna gå på toaletten o så..dessutom kan man få hemmorojder av krystningen..hur kul är det med en sådan op efterråt dessutom när man får sitta på en kudde som liknar ett sånt där nackstöd man har i bilar...
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!