Bara fegisar som föder vaginalt!!
jag som alltid tänkt motsatsen..att snitt är den enkla vägen..många tror nog det-vet en del som fått ta det för att det är rädda för en vaginal förlossning..samtidigt tycker jag personligen att man verkligen ska försöka bearbeta och försöka ställa sig in på att föda vaginalt och går det inte få ett planerat snitt..grejen är den att ett snitt gör inte ont under tiden,går snabbt etc...(Uttalat mej inte om akut,men det kallar man väl inte modigt då man inte har nåt val??)Det är väl efterråt som pinan börjar..
Men en vaginal kan ta flera dagar,man kan spricka något fruktansvärt, plus att man kan ha jätteont ett bra tag efterråt..jag hade problem ett halvår efter!Jag tycker inte man ska anta att det onda är över bara för att man fött vanligt...det är som med allt annat!Man kan ha grym tur och må rätt ok-både före och efter!Men ONT kommer man ha..vaginalt alltså..snitt gör d bara ont efter..Vad jag vet-känner endast folk som gått igenom snitt har inte gjort ett själv..
Jag tycker det är modigare att föda vaginalt!Än ett PLANERAT snitt..det tycker jag är lite fegt..mEN jag har inte hört något som fått mej att ändra mej...visst kvinnokroppen är till för att föda men många kroppar kan inte föda..man vet inte detta innan så det är ju en risk i sig..kvinnor har också dött av att föda...
kan tillägga att jag e rädd för att föda vaginalt,har dumt nog trott att jag kunde berabeta detta själv o kommer ihåg min förlossning som hemsk...så nu ska jag söka proffs hjälp..det sista jag vill är att ta snitt...