Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Lycklig Mamma skrev 2007-09-02 22:07:44 följande:
    Löjligt att ens starta en sån här tråd, spelar ingen roll hur mycket ironi som är inblandat. Smaklöst.
    Varför då? Det startas ju massor av trådar om motsatsen, dvs att bara fegisar föder med kejsarsnitt. De trådarna är dessutom på blodogt allvar!
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    Essi73 skrev 2007-09-02 22:17:54 följande:
    Föder? Vi har ju inte fött minns du inte det från dessa div trådar?Jag kom iaf på då att jag fått min son, hans Fåttelsedatum är 6e maj. Passar super, för på sina Fåttelsedagar får han ju massa presanger liksom. Alltså ´blir ekvationen fullkomlig, få presenter på Fåttelsedagen.
    Nä, just det, sorry. Glömde bort att jag inte är en riktig mamma eftersom jag inte fött barn på riktigt. För en gångs skull ville jag bara känna mig som en mamma, längtan tog väl över för mycket. Önskar att jag älskade mitt barn lika mycket som de som fött vaginalt (läs fött på riktigt)!
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    fallen angel skrev 2007-09-02 22:23:55 följande:
    alltså ja de är större risk med kejsarsnitt.. men aj så mycket ondare det gör med vaginala förlossningen!!! när jag födde min ängel så var jag så fruktansvärt rädd för att föda vaginalt... jag tycker absolut inte som dig.. för mig är det fusk för dem som får snitt misstolka mig inte.. jag tycker bara att även om man har ondare efter så är förlossningen snabb som en genvägh lixom.... om jag fick bestämma skulle alla föda vaginalt faktiskt...
    Vad bra att du anser dig vara allsmäktig!
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    acqila skrev 2007-09-02 22:26:53 följande:
    Jag blev helt galen när jag läste dena idiotiska text! Hur jävla dum får man  bli? Vi somkan föda vaginalt är dom som är modigt!!!
    Du kanske skulle titta efter lite noggrannare så ser du att den ligger under sandlådan?!
    Mvh Winnertaco som inte anser att det finns nått modigt och inte modigt med att föda barn uta att alla är lika värdiga som mammor oavsett hur barnen kom till världen, men som ändå anser att man kan skoja om saker!
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    Lycklig Mamma skrev 2007-09-02 22:39:21 följande:
    siamusenRen fakta i det här fallet är alltså att man är feg om man föder vaginalt? Jösses, det är bäst att jag ringer och tjatar om ett snitt för jag är minsann inte feg Nåja, det är inte vettigt att snittas om det inte är medicinskt motiverat eller om kvinnan av olika anledningar hellre föder med kejsarsnitt. Det är två olika saker och med olika s.k. biverkningar och jag tycker fortfarande att det är smaklöst med det här temat "vi och dem".
    Men det är ok när disskussionen är åt andra hållet, dvs varför man till varje pris ska föda vaginalt och att snitt skulle vara den lätta vägen?!
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 22:35:07 följande:
    naaahj, de kommer bara sitta och darra i ett hörn. och se sura ut.förresten, finns det nån här med vertikalt ärr? för då vinner hon helt klart modighetstävlingen.
    Mäh, typiskt! Jag som trodde att jag skulle vinna!
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    listoplisto skrev 2007-09-02 22:48:02 följande:
    Mitt ärr är vertikalt om jag ligger på sidan
    Smart där!
    siamusen skrev 2007-09-02 22:48:16 följande:
    Ja, det kan inte vara sa lâtt. Tycker inte vi ska vara sa elaka mot de som förr vaginalt, inte deras fel att de inte vågar. Alla kan ju inte vara en vinnare. Lixom.
    Även om man har en misslyckad förlossning bakom sig som slutade med att ungen kom ut vaginalt så kan det ju gå bättre nästa gång! Det är inget som säger att det inte kan bli snitt bara för att man har en vaginal förlossning i bagaget och alla borde verkligen få prova att bli snittade och inte automatiskt bli rekommenderade vaginalt även nästa gång!
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    Lycklig Mamma skrev 2007-09-02 22:50:43 följande:
    WinnertacoHar jag påstått det? Jag tycker att alla mammor är fantastiska hur de än har fött fram sina barn.
    JAg tolkade dina inlägg så, men jag kanske bara vra dum?
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    Lycklig Mamma skrev 2007-09-02 22:53:44 följande:
    WinnertacoI så fall tycker jag att du ska läsa det en gång till
    Då var det bara jag som var dum då TROTS mitt snitt. Jaja, jag behöver väl ett till innan jag kan sälla mig till de RIKTIGT intelligenta hjältarna!
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    Lima80 skrev 2007-09-02 22:55:33 följande:
    Tycker nog att jag är modigare eftersom jag medvetet valde snitt fast jag kunde ha tagit den lätta vägen!
    Ja, vi som gjorde detta är helt klart BÄST! Vi VÅGADE välja det riskabla och livshotande alternativet!
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    Rigor skrev 2007-09-02 22:58:52 följande:
    Men, har ni som snittat kört kniv-rejset hela vägen ut?Och ammat genom att skära ut mjölken? (Inser mer och mer att jag är verkligen när en riktig mega-mes!)
    Nä, amning, sånt tjafs hade jag inte tid med. Även här har jag visat stor modighet och VÅGAT utsätta mitt barn för de livsfaror som ersättning innebär!
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 23:01:40 följande:
    nej, nej, ni är modiga, men modigast är att vänta till sista sekunden och DÅ---kniiiiven!
    Nä, för då tvekade man och var inte alls säker på sitt beslut. Det modigaste av allt är att redan från första dagen av graviditeten vara säker på att man ska ha ett livsfarligt snitt.
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    Kryztina skrev 2007-09-02 23:04:32 följande:
    Jo, jag håller fullkomligt med dig Siamousen om att det bara är fegisar som väljer att föda vaginalt!!! .Och jag tycker faktiskt att alla kvinnor borde få uppleva MINST ett snitt under sin levnadstid!Jag tycker inte att man som förstagångsföderska borde ha rätt att välja vaginalt, det är ju FUSK ju , herreguuuuud vet man inte hur ett snitt känns så kan man ju inte bara fega ur utan anledning.. Jag tycker nog förresten att man enbart borde få föda vaginalt om man hade starka medicinska skäl!! En del väljer ju vaginalt efter att t ex ha varit utsatt för en jobbig operation tidigare (t ex vaknat upp mitt i en operation och känt hur de skär eller liknande), men det tycker jag inte borde godkännas....Och ja, jag har själv fött med kejsarsnitt *klappar mig själv på axeln* . 
    Det borde tillsättas en jury som godkänner alla ansökningar som kommer in om att få föda vaginalt. Men det ska bara vara ett spel för galleriet, det fattar väl alla att vi inte kan bevilja vaginala födslar hur som helst, fattar ni vad det skulle KOSTA?! Ska skattebetalarna betala för att någon vill föda vaginalt när det kanske slutar med snitt i alla fall? Kom igen...
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    Essi73 skrev 2007-09-02 23:07:43 följande:
    Känner mig lite i underläge här nu'raa.. jag ammade i 5-8 dagar. *Skäms*
    Svagt gjort, jag kom till sans redan på bb, men fick förstås lite hjälp av personalen som hävdade att barnen skulle gå upp i vikt. Visserligen kan de få kolik eller stora svårigheter med anknytning av ersättningen, men det var tydligen bättre än att de gick ned i vikt så jag tänkte att amningen är nog bara för mesar eftersom det inte är det minsta farligt med bröstmjölk!
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 23:17:00 följande:
    jag tycker också att det ur ett samhällsekonomiskt perspektiv är fel med vaginala förlossningar utan medicinska skäl. alltså, snittas man får man ju inget att äta. men all denna nyponsoppa som flasharna hinkar i sig? hur mycket pengar blir inte det?och så dessa brickor efteråt...mackor som landstinget, dvs. skattebetalarna får pröjsa. visst, de kan väl få föda vaginalt om de absolut vill men de borde få bre mackorna själva.
    Och eftersom 30 % av alla förlossningar ändå slutar i snitt så är det såååå onödigt att först kosta på lustgas, eda, varma bad, massage och våtservetter. Lika bra att snitta på en gång så får alla känna sig modiga och duktiga!
    Johanna 061223
  • Winnertaco

Nu ska världens modigaste mamma gå och lägga sig bredvid världens modigaste pappa som vågade åka hem och lämna sin nysnittade, svaga fru och sin svaga tillmatade unge ensamma på bb en HEL natt för att få komma hem och sova några ynka timmar innan det var dags att hjälpa frugan med diverse varadgsbestyr igen. Modig mamma = modig pappa!

Johanna 061223
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!