Kryztina skrev 2007-09-02 23:04:32 följande:
Jo, jag håller fullkomligt med dig Siamousen om att det bara är fegisar som väljer att föda vaginalt!!! .Och jag tycker faktiskt att alla kvinnor borde få uppleva MINST ett snitt under sin levnadstid!Jag tycker inte att man som förstagångsföderska borde ha rätt att välja vaginalt, det är ju FUSK ju , herreguuuuud vet man inte hur ett snitt känns så kan man ju inte bara fega ur utan anledning.. Jag tycker nog förresten att man enbart borde få föda vaginalt om man hade starka medicinska skäl!! En del väljer ju vaginalt efter att t ex ha varit utsatt för en jobbig operation tidigare (t ex vaknat upp mitt i en operation och känt hur de skär eller liknande), men det tycker jag inte borde godkännas....Och ja, jag har själv fött med kejsarsnitt *klappar mig själv på axeln* .
Det borde tillsättas en jury som godkänner alla ansökningar som kommer in om att få föda vaginalt. Men det ska bara vara ett spel för galleriet, det fattar väl alla att vi inte kan bevilja vaginala födslar hur som helst, fattar ni vad det skulle KOSTA?! Ska skattebetalarna betala för att någon vill föda vaginalt när det kanske slutar med snitt i alla fall? Kom igen...