Inlägg från: Lima80 |Visa alla inlägg
  • Lima80

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Sällar mig till skaran av alla modiga... är nämligen snittad 2ggr!!! Ett akut och hör och häpna...ett planerat!

• Lima80
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 22:51:39 följande:
    helt ok, men upprepar att jag ändå är modigast för jag har två akutsnitt.o kan tillägga att med tvåan var ja öppen 10 cm, men lyckades kontrollera mig såpass att jag bad om operation. detta för att lillasyster inte skulle känna sig mindre värd än storebror - jag genomled samma helvete för henne, på min ära!förresten tycker jag att de som föder väldigt snabbt lider brist på självkontroll.
    Tycker nog att jag är modigare eftersom jag medvetet valde snitt fast jag kunde ha tagit den lätta vägen!
  • Lima80
    Winnertaco skrev 2007-09-02 22:56:54 följande:
    Ja, vi som gjorde detta är helt klart BÄST! Vi VÅGADE välja det riskabla och livshotande alternativet!
    Precis!!!
  • Lima80

Som sagt så har jag blivit snittad 2 ggr, men hade jag fått som jag velat hade jag även blivit snittad med andra barnet men läkaren lät mig inte få visa hur modig jag verkligen är utan tyckte det räckte med sugklocka! Sugklocka-det är ju ingenting om man jämför med snitt, det är ännu mer räkmacka när man får draghjälp!

• Lima80
    siamusen skrev 2007-09-02 23:11:39 följande:
    Ja, sugklocka..kan det ens räknas som ens egna barn da? Blir det inte lâkarens?
    Nej, jag vet faktiskt inte...man kan iallafall inte kalla det att FÖDA!
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!