Inlägg från: Shirley |Visa alla inlägg
  • Shirley

Bara fegisar som föder vaginalt!!

siamusen skrev 2007-09-01 23:05:19 följande:
    Alla vet ju att det är mycket större risker för mamman och barnet att föda med kejsarsnitt.

Stämmer inte.

Alla vet ju att man inte far träffa sitt barn pa massa massa timmar lixom.

Fick henne på bröstet direkt.

Alla vet ju att det gör ont i flera manader efterat, att man inte kan lyfta sitt barn eller knappt ga.

Hade knappt ont efter snittet.

Och sa vet man ju att man inte kan fa sa himla manga barn heller.tycker det âr mycket modigare än att föda vaginalt.Är det inte lite fegt att ta den säkra vägen lixom och föda vaginalt?Vad fasen är det mot ett stor operation...näää.Lite fusk nâstan att föda vaginalt..snacka om att glida pa en räkmacka...swisch lixom!Tack för mig...min asikt bara.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-01 23:22:03:Och sa far de som snittas ingen matbricka med en liten svensk flagga pa heller efter snittet.det far de som föder vaginalt

Jopp självklart fick vi brickan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:03:36:De som föder vaginalt är âven fåfängare och ytligare ân de som föder med kejsarsnitt.De vagar inte ha ett ärr pa magen utan tycker än snygg mage âr viktigare ân barnet tydligen.Tack, du meddebattör som papekade denna viktiga poäng för migTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:09:22:Man får bli tjurig för att jag har rätt om man vill. Jag ser inte ner på er för den skull
    Jag har fött 4 barn vaginalt och 1 med snitt och snittet var rena rama räkmackan. Tycker att jag var skitstark som tröck ut barnen vaginalt. Under snittet gör man inte så mkt
  • Shirley

vi fick se, fotade dem med.

siamusen skrev 2007-09-12 12:12:53 följande:
    NJopp..inte sett nagot träd jag heller!
  • Shirley

ja haha för barnet e dock riskerna inte större vid snitt (för att vara allvarligt alltså haha) då pratar man om att dom kan behöva lite syrgas ibland. de som föder vag. riskerar ju att få barn med cp skador pga syrebrist, dödfödda barn, barn som får infektioner av gbs och massa läskigt.
    Och tjejen riskerar att hela underlivet spräcks upp till halsen Och blir inkontinennt både här och där.

siamusen skrev 2007-09-13 12:01:30 följande:
    Ja ja ja jaMen riskerna vid snitt är ju sa MYCKET större sa vi är villiga att offra mer för vara barn, är man inte det sa är man nog inte mogen at skaffa barn
  • Shirley

ja joförsig, det är ju sant hehe

siamusen skrev 2007-09-13 12:10:50 följande:
    Nej nej nej..det är ju hudratusenbillionermiljoners farligare för barnet att födas med snitt. Det har man ju läst massor av ganger pa fl. Sa det stämmer nog då
  • Shirley

hehe men tänk dom som går och kissar på sig på stan, eller bajsar på sig Måste vara lite läskigare.

Fast mitt ärr syns inte. Får rita i det med penna så ser det ballare ut!
    Mamasnest skrev 2007-09-13 12:09:57 följande:
    Att bajsa på sig syns inte, alltså är det tuffare att gå runt med ett ärr på magen!
  • Shirley

nej nu ska jag ta och måla i mitt ärr (som inte syns annars) och sen ska jag gå och handla i bh så får jag nog maten gratis

• Shirley

hmm men måste nog gå utan brallor med för snittet e så långt ner.. men då kanske jag får skjutas hem sen också.

• Shirley

Jag säger samma som innan. (Ett snitt och 4 vaginala förlossningar)
    Snitt är en räkmacka jämfört med vaginalt Man ligger där och får allt serverat Annars får man kämpa fram barnet själv

Thösen skrev 2007-09-15 03:12:48 följande:
    Vad säger ni nu då om vaginala förlossningar
  • Shirley

dåligt det med brickan... vi fick den efter mitt snitt.

Emeles skrev 2007-09-15 11:09:13 följande:
    Inte en mackbricka så långt ögat kan nå! Inte en flagga! (se tidigare i tråden) Här serveras inget!
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!