Inlägg från: Kryztina |Visa alla inlägg
  • Kryztina

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Jo, jag håller fullkomligt med dig Siamousen om att det bara är fegisar som väljer att föda vaginalt!!! .
    Och jag tycker faktiskt att alla kvinnor borde få uppleva MINST ett snitt under sin levnadstid!
    Jag tycker inte att man som förstagångsföderska borde ha rätt att välja vaginalt, det är ju FUSK ju , herreguuuuud vet man inte hur ett snitt känns så kan man ju inte bara fega ur utan anledning.. Jag tycker nog förresten att man enbart borde få föda vaginalt om man hade starka medicinska skäl!! En del väljer ju vaginalt efter att t ex ha varit utsatt för en jobbig operation tidigare (t ex vaknat upp mitt i en operation och känt hur de skär eller liknande), men det tycker jag inte borde godkännas....
    Och ja, jag har själv fött med kejsarsnitt *klappar mig själv på axeln* .

• Kryztina

Och sen detta med amning: det är bara snåljåpar och latmaskar som ammar.
    Vaddå har de inte råd att köpa ersättning eller mat eller och ammar därför i 4-5 år och skyller sen på att det skulle vara så jävla bra för barnet?
    Läste nånstans att det är ganska vanligt att kvinnor som fött (sövda) med kejsarsnitt inte tror på att det är hennes egna barn eftersom de inte sett när de lyftes upp ur magen! DET låter ju jätteläskigt och borde väl ge nåra pluspoäng i kampen om "den modigaste" ??

• Kryztina

Min nästa förlossning funderar jag på att föda hemma i vardagsrummet . Kejsarsnitt förstås och utan bedövning.... . Bara familjen och jag . Jag vill inte ha nån barnmorska med heller eftersom jag vill föda så naturligt som möjligt för att få så många duktighets-poäng som möjligt... Ska höra med karn om han han använda jaktkniven. Sen ska alla barna titta på så de ser hur det går till när barn föds på riktigt . Riktigt riskabelt och inget för fegisar!

• Kryztina

antecknar..

en slö, otvättad kniv.....

eller kanske en SÅG? Bara en tanke... vad tror ni?

• Kryztina
    .
    vi får fortsätta planeringen i morgon!
    nu ska jag lägga mig och myspeta lite på snittärret
    gnatt!
  • Kryztina

The super-snitter is back .

Jo just ja: glömde nog att skriva det igår men eftersom mitt barn vägde över 7 kilo när jag förlöstes så fick de snitta mig från halsen och ner till blygdbenet.
    DET är annat än att spricka så att man blir sydd med typ 10 stygn (läs= vaginal förlossning)
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111

• Kryztina

emles: det låter inte särskilt jobbigt att flirta med narkosläkaren! så nej, du vinner icke .
    min narkosläkare både SÅG UT och VAR som en fångvaktare, det du!!!!

• Kryztina

poängen är att framföra att det är mycket modigare att föda med kejsarsnitt än att föda vaginalt. vi är bättre än er andra helt enkelt. HÖ!

• Kryztina

Ge mig ett K
    Ge mig ett E
    Ge mig ett J
    Ge mig ett S
    Ge mig ett A
    Ge mig ett R
    Ge mig ett S
    Ge mig ett N
    Ge mig ett I
    Ge mig ett T
    Ge mig ett T

Vad blir det?

KEJSARSNITT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!