Inlägg från: Yggdrasil |Visa alla inlägg
  • Yggdrasil

Bara fegisar som föder vaginalt!!

tjohooo - äntligen någpn som vågade säga det alla innerst inne vet; RIKTIGA kvinnor, urmödrar, amazoner - föder såklart med snitt. pust, pust, flås, kryst, bebis är såklart inte att jämföra med karva, karva, skära, bända, slita, dra, bebis, sy, sy, sy.

MEN kära siamus, en sak får jag nog påpeka. coolast av alla är vi akutsnittade och coolast av de coolaste är jag som har TVÅ akutsnitt bakom mig. Ett vid 7 cm öppen och ett vid 10!Då blir det liksom BÅDE bajs, blod OCH stora kniven!

Jag skulle dessutom dra det hela lite längre. Jag är en lite BÄTTRE mamma än de som bara ploppat ur sig barn och sedan inte behövt gå krumryggade och vara rädda för att hosta. De har liksom inte varit beredda att ta lite smärta!

Nej, hejja mig och några till - vi är f-n riktiga kvinnor!

• Yggdrasil

hahahahaaaa!!

jag skulle faktiskt dra det hela ÄNNU lite längre - vaginalmesarna är bara rädda för att få ett fult ärr på magen. De väljer naturlig förlossning av fåfänga! Hallå!!! vad är ett ärr mot ett BARN? Jag FATTAR inte hur 85%av de barnafödande kvinnorna i sverige kan vara så ytlig. Kunde inte socialtjänsten gå in och kolla det här närmare? borde man få HA barn om man inte ens kan genomgå en omfattande bukoperation först? borde man inte se snitt som ett slags eldprov, alt. lämplighetstest??

• Yggdrasil
    idiblon skrev 2007-09-02 11:48:27 följande:
    Däremot så blir jag irriterad på ironisering som försöker vinna sympati, för på mig blir det motsatt effekt.
    Men du, irriterad får du bli under "Irriterande". I sandlådan får du allt vara lite gladare annars får du en näve sand i nunan! Om inte en spade!!!

Hej hopp, UPPRÖRDA och SERIÖSA och CHOCKADE kan vi väl vara på alla andra forum?

:-P
  • Yggdrasil
    idiblon skrev 2007-09-02 13:05:17 följande:
    Jag blir irriterad var jag vill. Jag avskyr sandlådan.
    hey! det var ju rätt coolt faktiskt. skulle aldrig kunnat tro att du är en vaginalfegis! respect!
  • Yggdrasil

mo m2007 skrev 2007-09-02 21:32:46 följande:

Vi är dessutom prydare å flaschar inte å skriker inte i tid å otid.Sen så blöter i inte ner hus å kläder med fostervattendvs vi är smidigare, tystare å mycket prydare än Viginalarna.
    kunde inte sagt det bättre själv. bravo!

sedan är det YTTERLIGARE en grej som bevisar att vi snittade är lite bättre än övriga, nämligen att vi inte är lika SURA! kolla bara vilka griniga inlägg som gjorts här. Alla är från vaginor! förlåt, menar vaginalt förlösta.

jag tror detta kommer sig av att vi snittade inte fått allt serverat på silverbricka (inte ens en sketen MACKA har man fått på bricka, ju!) så vi är lite ädlare än övriga damer.
  • Yggdrasil
    Winnertaco skrev 2007-09-02 22:19:40 följande:
    Nä, just det, sorry. Glömde bort att jag inte är en riktig mamma eftersom jag inte fött barn på riktigt. För en gångs skull ville jag bara känna mig som en mamma, längtan tog väl över för mycket. Önskar att jag älskade mitt barn lika mycket som de som fött vaginalt (läs fött på riktigt)!
    HEAR, HEAR!!! det hade jag glömt! vi tror inte att vi ÄGER våra barn utan hyser en sund humanistisk respekt för livet självt. Varför? jo för att vi inte är slavar under anknytningen. vi har VALT att älska våra barn, vi har inte tvingats till det av några däggdjursinstinkter.
  • Yggdrasil

och så är vi självuppoffrande som få, för vi har faktiskt fått avstå från det ABSOLUT FINASTE

• Yggdrasil
    Essi73 skrev 2007-09-02 22:30:40 följande:
    Tro'ru vi kan bjuda ett gäng Vagisar med på partyt?
    naaahj, de kommer bara sitta och darra i ett hörn. och se sura ut.

förresten, finns det nån här med vertikalt ärr? för då vinner hon helt klart modighetstävlingen.
  • Yggdrasil

Lycklig Mamma skrev 2007-09-02 22:39:21 följande:

siamusenRen fakta i det här fallet är alltså att man är feg om man föder vaginalt? Jösses, det är bäst att jag ringer och tjatar om ett snitt för jag är minsann inte feg Nåja, det är inte vettigt att snittas om det inte är medicinskt motiverat eller om kvinnan av olika anledningar hellre föder med kejsarsnitt. Det är två olika saker och med olika s.k. biverkningar och jag tycker fortfarande att det är smaklöst med det här temat "vi och dem".
    jag tycker allt det är liiite smaklöst att inte buga dig i vördnad för oss ärrade, vanställda veteraner! lycklig går väl an att vara om man inte velat lida det endaste lilla! vet hut!
  • Yggdrasil
    Lima80 skrev 2007-09-02 22:47:23 följande:
    Sällar mig till skaran av alla modiga... är nämligen snittad 2ggr!!! Ett akut och hör och häpna...ett planerat!
    helt ok, men upprepar att jag ändå är modigast för jag har två akutsnitt.

o kan tillägga att med tvåan var ja öppen 10 cm, men lyckades kontrollera mig såpass att jag bad om operation. detta för att lillasyster inte skulle känna sig mindre värd än storebror - jag genomled samma helvete för henne, på min ära!

förresten tycker jag att de som föder väldigt snabbt lider brist på självkontroll.

• Yggdrasil

jag tycker också att alla vi som gått till aurora borde ha en extra eloge. vi är liksom även psykiskt överlägsna.

• Yggdrasil
    Lima80 skrev 2007-09-02 22:55:33 följande:
    Tycker nog att jag är modigare eftersom jag medvetet valde snitt fast jag kunde ha tagit den lätta vägen!
    nej, nej, ni är modiga, men modigast är att vänta till sista sekunden och DÅ---kniiiiven!
  • Yggdrasil
    Winnertaco skrev 2007-09-02 23:00:17 följande:
    Nä, amning, sånt tjafs hade jag inte tid med. Även här har jag visat stor modighet och VÅGAT utsätta mitt barn för de livsfaror som ersättning innebär!
    RIKTIGT cool är du!!! *ovationer*
  • Yggdrasil
    siamusen skrev 2007-09-02 23:02:05 följande:
    Amning kom vi fram till vara bara för de lata och snåla som inte orkar fixa ersâttning och inte vill köpa den.
    PRECIS!!!!!!! äntligen någon som vågar säga det! jag har ammmat men enbart för att jag haft ont om monedas. och så kan man ju alltid hoppas på mjölkstockning så att man VERKLIGEN får känna att man gör ALLT för barnet!
  • Yggdrasil

jag tycker också att det ur ett samhällsekonomiskt perspektiv är fel med vaginala förlossningar utan medicinska skäl. alltså, snittas man får man ju inget att äta. men all denna nyponsoppa som flasharna hinkar i sig? hur mycket pengar blir inte det?och så dessa brickor efteråt...mackor som landstinget, dvs. skattebetalarna får pröjsa. visst, de kan väl få föda vaginalt om de absolut vill men de borde få bre mackorna själva.

• Yggdrasil
    Kryztina skrev 2007-09-02 23:19:16 följande:
    Min nästa förlossning funderar jag på att föda hemma i vardagsrummet . Kejsarsnitt förstås och utan bedövning.... . Bara familjen och jag . Jag vill inte ha nån barnmorska med heller eftersom jag vill föda så naturligt som möjligt för att få så många duktighets-poäng som möjligt... Ska höra med karn om han han använda jaktkniven. Sen ska alla barna titta på så de ser hur det går till när barn föds på riktigt . Riktigt riskabelt och inget för fegisar!
    bravo! favtastiskt initiativ! har någon sett filmen apocalypso? om indianerna? nå, där är i alla fall en mamma vars son får ett djupt jack i benet, som hon liksom häftar ihop med termithuvuden! hon nyper av själva kroppen så bara huvudet sitter kvar- så kunde du göra istället för att sy!

indianmamman lever ju tyvärr för 500 år sedan, men annars skulle hon säkert kvalat in bland oss modiga amazoner. Hon föder nämligen barn (fegvägen visserligen) på botten av en brunn som är så fylld med vatten att hon får stå på en sten för att ha näsan över vattnet. med ett barn under armen dessutom. så - hade hon haft en kniv till hands så lovar jag att hon skulle kvalat in.
  • Yggdrasil

jag ska också gå och lägga mig med mina små traumatiserade barn. Modig som jag är. För visst är det så ändå lägga mig hos dem!

• Yggdrasil

oops!¨

menade:
    jag ska också gå och lägga mig med mina små traumatiserade barn. Modig som jag är. För visst är det så att bristen på anknytning kan skapa perfekta små psykopater? ändå vågar jag lägga mig hos dem! jag är modigast i världen!

• Yggdrasil
    siamusen skrev 2007-09-29 21:07:25 följande:
    Fick just höra att ALLA kan föda vaginalt,
    ja vadårå - alla kan väl snittas också? i teorin alltså - sen att inte alla har modet är ju en annan femma
  • Yggdrasil

jag har börjat träna - det är nu 11 veckor sedan jag snittades. tror ni man kan hoppas på ett schysst bråck? *hoppas*

Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!