Inlägg från: sommartjej |Visa alla inlägg
  • sommartjej

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Sitter här och är helt chockad över den här tråden. Det är väl s-t samma hur man FÖDER barnen, huvudsaken är väl att barnet mår bra och är välskapt, eller??
    Själv så födde jag vaginalt båda gångerna och det är jag glad över. Det finns ju "häftigare" känsla än när man känner den styrka man kan hitta för att få ut sitt barn. Min första förlossning tog 35 timmar, och JA... jag skrek efter 32 timmar att jag ville ha snitt, men jag är glad över att dom pushade mig till att fortsätta kämpa.
    Varför vill man egentligen ha snitt om det är att sätta sig själv och sitt BARN för onödiga risker??
    Det är väl en sak om man inte kan föda vaginalt.... men annars ska man väl föda på "vanligt" sätt..

Mamma till Gabriel -05 & Emmy -07
  • sommartjej

Mammacatta- Varken beundrar eller är avundsjuk, tror snarare att det är tvärtom. även fast jag VILL så tänker jag inte svara på inlägget... har mer stolthet än att hoppa LÅNGT ner till din nivå.
    Tycker ändå att det är skit duktigt av alla som föder barn, oavsett hur man föder. Som sagt, man får väl vara glad för att man får ett barn, sen hur dom kommer till världen är väl s-t samma.

• sommartjej

Måste fråga: varför ber man om snitt om man kan föda vaginalt?????

Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!