Inlägg från: Mamasnest |Visa alla inlägg
  • Mamasnest

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Ha ha, jag vågade både och!

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Med mitt första barn såg jag fram emot att föda vaginalt, det blev akutsnitt. Med andra barnet hade jag tid för planerat snitt, vattnet gick innan så det blev vaginalt. Med tredje barnet struntade jag i att planera...

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Jag fick inget fika efter de två första barnen. Med det tredje skrev jag med det i förlossningsbrevet, jag fick världens bricka!

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Ha ha, jag tror det. Jag hade med en doula under förlossningen och fikat räckte till både henne och sambon med.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Hikaru skrev 2007-09-03 12:59:52 följande:
    *noterar* Nästa graviditet så ska jag skriva att jag vill ha smörgåstårta. Tror ni jag får det?
    Jag besällde gravad lax till middag och fick det. (Nämner inte att jag födde på midsommarafton och att de hade buffé på Patienthotellet)
    Kom även på att jag besällde gravad lax med 2:an  och fick det då med. (Håller även tyst om att hon är född på lucia och de hade julbord på hotellet).
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    siamusen skrev 2007-09-03 14:12:32 följande:
    Är ju det jag säger: Räkmacka!fast Gravad lax da istâllet i detta fallet...swiiiisch swisch pa laxen genom förlossningen
    Gravad lax glider bättre.
    Jag klarade 3 st graviditeter utan bristningar på magen och så får jag dom under den sista förlossningen. Kanske var tänkt att matcha snittärret?!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Får jag tröstpris eftersom jag gled på min lax och dessutom beställde hela förlossningen? Jag beställde dag, när på dygnet den skulle starta, hur mycket jag skulle vara öppen när jag kom in osv. ALLT slog in! Fast eftersom jag har ett snitt i bagaget så borde jag väl ändå få tröstpris?!

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Essi73: Det är därför man ska se till att föda på båda sätten, då är man garderad i båda utgångslägena.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Eller kanske att vägra att föda ut bebisen överhuvudtaget?!

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Essi73: Jag vägrar föda barn överhuvudtaget igen, jag har gjort mitt! Ni andra får dock gärna uppdatera mig i hur djävulskt det kan vara att föda "på alternativ väg"

Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!