Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Yggdrasil skrev 2007-09-02 23:06:43 följande:
    PRECIS!!!!!!! äntligen någon som vågar säga det! jag har ammmat men enbart för att jag haft ont om monedas. och så kan man ju alltid hoppas på mjölkstockning så att man VERKLIGEN får känna att man gör ALLT för barnet!
    Mjölkstockning har jag haft. Läkaren sa att jag maste äta antibiotika...baaaaah. Sant är ju för fegisar!
  • siamusen
    Lima80 skrev 2007-09-02 23:09:44 följande:
    Som sagt så har jag blivit snittad 2 ggr, men hade jag fått som jag velat hade jag även blivit snittad med andra barnet men läkaren lät mig inte få visa hur modig jag verkligen är utan tyckte det räckte med sugklocka! Sugklocka-det är ju ingenting om man jämför med snitt, det är ännu mer räkmacka när man får draghjälp!
    Ja, sugklocka..kan det ens räknas som ens egna barn da? Blir det inte lâkarens?
  • siamusen
    Rigor skrev 2007-09-02 23:10:49 följande:
    Tack, Siamusen!Dig kan man alltid räkna med!Jag kompenserar min "Lilla-Mammighet" med att vara skitfet!
    Ja, och sa kan du uppfostra dina barn i snittets anda sa kanske de vagar bli bättre förâldrar
  • siamusen
    Winnertaco skrev 2007-09-02 23:11:48 följande:
    Svagt gjort, jag kom till sans redan på bb, men fick förstås lite hjälp av personalen som hävdade att barnen skulle gå upp i vikt. Visserligen kan de få kolik eller stora svårigheter med anknytning av ersättningen, men det var tydligen bättre än att de gick ned i vikt så jag tänkte att amningen är nog bara för mesar eftersom det inte är det minsta farligt med bröstmjölk!
    Min ena son sondmatades. Jag tyckte han skulle härdas och bli tuff fran första början. Inga räkmackor hâr inte!
  • siamusen
    LaFontaine skrev 2007-09-02 23:13:54 följande:
    Nu får ni inte glömma den hemska bedövningssprutan efteråt. Nu vet jag förvisso inte om man fortfarande får den. Min mamma fick den för 16 år sedan. Det kom en sköterska in i rummet med händerna bakom ryggen. Plötsligt kastade hon sig fram mot mamma och körde en lååång spruta rakt in i hennes lårmuskel. Mm, sånt tar bara en riktig kvinna!!!Själv tänker jag, den dagen jag skaffar barn, kräva att bli snittad både på längden och bredden. Kanske ska jag också kräva ett snitt på snedden så jag får ett fint rutmönster på magen. Jag vill ju att alla ska se vilken bra och kärleksfull mamma jag är!
    Tycker jag du ska göra. Absolut!

jag blir sa glad och varm i hela kroppen nâr jag ser att det trots allt finns ansvarsfulla blivande förâldrar dâr ute
  • siamusen
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 23:17:00 följande:
    jag tycker också att det ur ett samhällsekonomiskt perspektiv är fel med vaginala förlossningar utan medicinska skäl. alltså, snittas man får man ju inget att äta. men all denna nyponsoppa som flasharna hinkar i sig? hur mycket pengar blir inte det?och så dessa brickor efteråt...mackor som landstinget, dvs. skattebetalarna får pröjsa. visst, de kan väl få föda vaginalt om de absolut vill men de borde få bre mackorna själva.
    Ja, lite orâttvist att VI ska betala deras "restaurang" besôk lixom.

Dessutom sa far de ju vräka i sig mat innan .."för att fa energi till förlossningen"...vissst..glupskhet heter det.

Vi far ju fasta i flera dagar innan.

Vem âr tuffast?
  • siamusen
    Kryztina skrev 2007-09-02 23:19:16 följande:
    Min nästa förlossning funderar jag på att föda hemma i vardagsrummet . Kejsarsnitt förstås och utan bedövning.... . Bara familjen och jag . Jag vill inte ha nån barnmorska med heller eftersom jag vill föda så naturligt som möjligt för att få så många duktighets-poäng som möjligt... Ska höra med karn om han han använda jaktkniven. Sen ska alla barna titta på så de ser hur det går till när barn föds på riktigt . Riktigt riskabelt och inget för fegisar!
    Glöm inte att inte tvätta kniven innan. Annars är det ingen sport!
  • siamusen
    LaFontaine skrev 2007-09-02 23:22:24 följande:
    En slö kniv ska det vara. Annars är det bara fegt!
    Det trodde jag var sjâlvklart. Därför jag inte nâmnde det.
  • siamusen
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 23:25:08 följande:
    bravo! favtastiskt initiativ! har någon sett filmen apocalypso? om indianerna? nå, där är i alla fall en mamma vars son får ett djupt jack i benet, som hon liksom häftar ihop med termithuvuden! hon nyper av själva kroppen så bara huvudet sitter kvar- så kunde du göra istället för att sy!indianmamman lever ju tyvärr för 500 år sedan, men annars skulle hon säkert kvalat in bland oss modiga amazoner. Hon föder nämligen barn (fegvägen visserligen) på botten av en brunn som är så fylld med vatten att hon får stå på en sten för att ha näsan över vattnet. med ett barn under armen dessutom. så - hade hon haft en kniv till hands så lovar jag att hon skulle kvalat in.
    Kunde hon inte karvat upp magen med naglarna?

Later lite halvfeg tycker jag.. Vill man verkligen sa KAN man.
  • siamusen
    Kryztina skrev 2007-09-02 23:28:06 följande:
    .vi får fortsätta planeringen i morgon! nu ska jag lägga mig och myspeta lite på snittärret gnatt!
    Godnatt
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!