Inlägg från: Essi73 |Visa alla inlägg
  • Essi73

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Mandi74 skrev 2007-09-02 22:29:06 följande:
    Essi73: Glöm inte att bjuda med oss bara!! Vi vill oxå på snitt fest.
    Tro'ru vi kan bjuda ett gäng Vagisar med på partyt?
  • Essi73
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 22:32:49 följande:
    och så är vi självuppoffrande som få, för vi har faktiskt fått avstå från det ABSOLUT FINASTE< en kvinna kan uppleva! INGET i våra barns liv kan jämföras med det ögonblick då de föds. vaginakt. det har vi offrat! vi är bäst! jag mest då.
    Ja just det!! Så om någon borde bli galen så vore det väl ändå vi
  • Essi73
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 22:35:07 följande:
    naaahj, de kommer bara sitta och darra i ett hörn. och se sura ut.förresten, finns det nån här med vertikalt ärr? för då vinner hon helt klart modighetstävlingen.
    Hum ja.. tänkte om vi kunde omvända ngn mindre vågad själ liksom. Men några sura miner vill jag inte ha då jag får mitt andra barn levererat sen. Vi skippar vaggisarna.
  • Essi73
    Antigone skrev 2007-09-02 22:48:25 följande:
    .....snittad fyra gånger.........älskar min randiga mage överlag,framförallt det kvarvarande hematomet efter senaste snittet- stor som en liten ättiksgurka.Fått matbricka efter varje snitt med den lilla flaggan och allt- snålt dock med mackorna för jissus så hungrig man är när man kommer till avdelningen....
    *Tappar andan och AVGUDAR dig nu* Jag vill också vara så där modig. Undrar o man kan be dom lägga ett extra snitt vid sidan om sen, bara för att det ser lite coolt ut.
  • Essi73
    siamusen skrev 2007-09-02 22:48:16 följande:
    Ja, det kan inte vara sa lâtt. Tycker inte vi ska vara sa elaka mot de som förr vaginalt, inte deras fel att de inte vågar. Alla kan ju inte vara en vinnare. Lixom.
    *Tröstar tröstar tröstar vagisarna*
  • Essi73
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 22:51:39 följande:
    helt ok, men upprepar att jag ändå är modigast för jag har två akutsnitt.o kan tillägga att med tvåan var ja öppen 10 cm, men lyckades kontrollera mig såpass att jag bad om operation. detta för att lillasyster inte skulle känna sig mindre värd än storebror - jag genomled samma helvete för henne, på min ära!förresten tycker jag att de som föder väldigt snabbt lider brist på självkontroll.
    Då ligger jag tätt hack i häl! Jag hann öppna mig 9cm efter 17 timmar MED värkstimulerande dropp, vissa värkar som höll i sig 23 minuter och sen sa jag utan att tveka JA när läkaren började prata snitt.

Och åte igen, jag begärde ingen mat efteråt
  • Essi73
    Antigone skrev 2007-09-02 23:00:13 följande:
    För att spä på det hela har jag haft ett snitt från navel och neråt men detta blev så snett och fult så man gjorde en bukreduktion av huden efter ngra år- vilket innebär att jag har snitt från ena höften till den andra....heeeeela vägen- dock så går det ju inte runt om ryggen......
    Fy faaan vad coolt!! Kan du inte inboxa mig en bild på dig som jag kan ha i plånboken?? Snääälla!
    Winnertaco skrev 2007-09-02 23:00:17 följande:
    Nä, amning, sånt tjafs hade jag inte tid med. Även här har jag visat stor modighet och VÅGAT utsätta mitt barn för de livsfaror som ersättning innebär!
    Känner mig lite i underläge här nu'raa.. jag ammade i 5-8 dagar. *Skäms*
  • Essi73
    Winnertaco skrev 2007-09-02 23:11:48 följande:
    Svagt gjort, jag kom till sans redan på bb, men fick förstås lite hjälp av personalen som hävdade att barnen skulle gå upp i vikt. Visserligen kan de få kolik eller stora svårigheter med anknytning av ersättningen, men det var tydligen bättre än att de gick ned i vikt så jag tänkte att amningen är nog bara för mesar eftersom det inte är det minsta farligt med bröstmjölk!
    Probs med anknytningen.. förklarar varför Boll inte diggar ngt annat än famn, sablars det var de där 5-8 dagarna som ställde till det. Tänker köra en CopyCat och fara efter din linje nästa gång.

Anl. till KS:
    -Party
    -Cederholm
    -Lädereld
    -Coola ränder på magen
    -Ingen amning
    -Omvända vagisar till den rätta vägen

Jepp saken är biff, min lista blir bara längre och längre!
    Mandi74 skrev 2007-09-02 23:06:52 följande:
    Beror på vilken inställning dom har! Ser dom oss som hjältar så givetvis!! Annars får det vara, vill ju inte sabba partyt med en massa supuppor som bara är avis!!
    Hjältar eller Superhjältar, done deal annars får det vara.
  • Essi73
    Kryztina skrev 2007-09-02 23:19:16 följande:
    Min nästa förlossning funderar jag på att föda hemma i vardagsrummet . Kejsarsnitt förstås och utan bedövning.... . Bara familjen och jag . Jag vill inte ha nån barnmorska med heller eftersom jag vill föda så naturligt som möjligt för att få så många duktighets-poäng som möjligt... Ska höra med karn om han han använda jaktkniven. Sen ska alla barna titta på så de ser hur det går till när barn föds på riktigt . Riktigt riskabelt och inget för fegisar!
    Lite "Do NOT try this at home" stuk då.. *Kippar efter andan* guuuu' va' modigt!!
  • Essi73
    siamusen skrev 2007-09-05 10:45:46 följande:
    *stirrar stint tillbaka*
    *Skrattar så jag skvätte ut hela just inmundigade klunk kaffet över datorn*
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!