Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Jamson skrev 2007-10-01 17:27:56 följande:
    Vi kan kalla det vad du vill, andemeningen är densamma.Jag har för länge sedan förstått att jag är en andraklassens mamma som föder vaginalt, men jag ska till mitt försvar säga att jag under min senaste förlossning bad/skrek efter ett kejsarsnitt alternativt avlivning, men jag fick inte.Säg mig, hur gör man för att få vara med i er exklusiva klubb?
    Kan du inte karva lite sjâlv sa far du vara med? Har du ingen blindtarm eller liknande att avvara? En njure kanske?

Fast du far ju helt klart pluspoäng för att du bad om snitt, det är ju alltid en bra början. Eloge till dig
  • siamusen
    Bidosas skrev 2007-10-01 19:37:43 följande:
    fast eftersom jag har 2 barn så har jag ju fått 2 korgar... så du kan få en av mig...
    Vad snâll du är..fast säg inget till Essi..hon blir sa grinig
  • siamusen
    Livsglädjen skrev 2007-10-01 22:17:02 följande:
    Har nu funderat en hel minut och inte kommit fram till något svar ännu på mitt ovanstående inlägg...Siamusen, jag har inte heller fått någon cykel! Vet du om något ställe där man kan skriva på en protestlista eller något? Det kanske är någon som läser denna tråd och ger oss cyklar när de ser hur orättvist behandlade vi är, vi modiga kvinnor utan cyklar (och korgar)!Jag har förresten värsta bästatipset på hur man ska göra för att bli uppassad så länge som möjligt efter att man har fått barn (med kejsarsnitt förstås). Och detta är ju allas vår rättighet efter allt vi har gått igenom.Minns ni förhållningsordern man får när man förlösts med kejsarsnitt?"Lyft inget tyngre än barnet de första åtta veckorna!"Min son vägde ju hela 935 gram när han föddes! Där har ni tipset!!! Föd inga barn större än några hg! När barnet är åtta veckor så väger det kanske 2 kg. Under den första tiden kan man säga "jag har läkarordination att jag inte får lyfta filpaketet för det väger 1 kg! Var snäll och bär hit det till mig. När du ändå har burit hit det så kan du vara en ängel och hälla upp det och kanske bära tillbaka det till kylskåpet också!"Går säkert att applicera på andra saker som behöver göras också. Dammsugaren, skurhinken, ger mig den på att ett blöjpaket väger "för mycket", tvättkorgen, ja, ni fattar...
    Vilken toppenidé! Den ska jag komma ihag.

och klart man föder med snitt! Hur skulle man annars fôda ...dooooh.
  • siamusen
    Jamson skrev 2007-10-02 18:08:30 följande:
    Blindtarm redan borta, njure...?tja, och då kanske man kan tjäna en slant?Jag bad inte om snitt, jag krävde det, men då det vid min vaginala förlossning endast närvarade 3 personer som mest, så var det ingen som hörsammade min order.Jag vill också ha en cykel....med korg.
    Ja, vi ska fan kräva en cykel var med korg tycker jag!
  • siamusen
    mammacatta skrev 2007-10-03 18:49:51 följande:
    Får man önska med råsa flärpar på styret?
    önska kan man ju alltid men det är upp till läkarna att bedôma om du är vârdig en flärp.
  • siamusen
    jtoao skrev 2007-10-03 21:35:40 följande:
    Det är inte ett problem för det är ju bara dom som pallar ett snitt som förtjänar en!!
    Precis. Fegisarna far ga med sina framfall hängandes ôver axeln.
  • siamusen
    jtoao skrev 2007-10-03 22:03:21 följande:
    Jag kan gå med på en bobbycar men den mellan knäna så kan framfallet lixom vila på den och slipper blir smutsigt och infekterat..
    Du är sa vis du jtoao!
  • siamusen
    jtoao skrev 2007-10-03 22:46:11 följande:
    Åhh tack det är så sällan någon uppskattar min visdom *rörd*
    Du far starta fler tradar!

Tänk sedan nâr nagon googlar framfall+bobbycar sa kommer dina ord fram..
  • siamusen
    Mamasnest skrev 2007-10-04 09:08:03 följande:
    *försöker att inte tänka på varför någon skulle googla på framfall + babbycar*
    *tänker pa massa anledningar*
  • siamusen
    Moomin skrev 2007-10-04 13:25:34 följande:
    Alltså, jag vill ju så jädrans gärna ha den där brickan med äppeljuice, en torr korvmacka och flagga. Det är ju den som är hela grejen!!!!Om ni sen kallar mig en liten fegis så får de står för er! Men jag fattar inte inte ur man kan vara så elak att man ser ned på någon bara för att hon gillar korvmackor.
    Tror du grisarna tycker det är skoj med korvmackor?
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!