Inlägg från: mammacatta |Visa alla inlägg
  • mammacatta

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Men är du avundsjuk lilla vännen? *tröstar*
    Kan inte vara lätt att äta räkmacka hela tiden.
    *vojne vojne*

Bidosas skrev 2007-10-01 02:23:11 följande:
    att klämma ut en cykel på brädden genom ett hål stort som en valnöt (jodu, jag e en jävel på att knipa) måste ju vara såååå mycket jobbigare än att bara ligga å glassa på ett op-bord medans läkaren får göra hela jobbet... "Ont i snittet"-ja men va tusan tror du JAG va smärtfri i skruttan efteråt elle???
  • mammacatta

Då finns det inte mycket kvar att önska.
    Skulle vara en rufsig sliten 80talsfrilla - sen är man värsta bruden!

Thösen skrev 2007-10-01 02:17:00 följande:
    Och kanske ett par svarta stringtrosor under som syns igenom dina vita byxor och som gör att när du böjder dig framåt  (För att lyfta typ 100 kilo för att fixa ett bråck) så får 4 skinkor!!! Najjsigt
  • mammacatta

Nej, fy va orättvist! Cyklar fick inte jag heller - det glömde jag för den förbannade huvudvärken1

siamusen skrev 2007-10-01 10:25:50 följande:
    Ja,ja..prova med att ha ett HELT öppet sår som slâpar i marken i månader efter att man fött..det är vad jag kallar att vara KVINNA och en RIKTIG mamma!Och inte fan fick jag ens en cykel heller...orättvist bara det: Ingen matbricka, flagga eller cykel
  • mammacatta

Får man önska med råsa flärpar på styret?

• mammacatta
    alexgumman skrev 2007-10-04 04:13:40 följande:
    Är det inte nödvändigt med snitt skulle jag inte göra ett. Men det är ju bara min åsikt. Alla gör som dom själv känner för.
    Men vännen, avundsjuka är SÅÅÅÅ 2004 liksom.
  • mammacatta

Å flärpar i glittriga färger.

Livsglädjen skrev 2007-10-04 23:13:12 följande:
    Fast bricka i efterhand är ju inte så roligt!Och min efterhandsbricka var ju inte vacker att se på, ingen flagga och bara en torr ostmacka.Sedan har sköterskan mage att ifrågasätta att jag inte dricker kaffe eller te utan vill ha äppeljuice!!!Ska jag kräkas efter narkosen så ska det banne mig vara äppeljuice och inte något äckligt kaffe! Så det så!Hörde någon säga något om reflex till cykeln! Vilken bra idé! MallaMojs; meddela Aftonbladet både om cykel, cykelkorg OCH REFLEX när du ändå kontaktar dem angående brickan, är du snäll!
  • mammacatta

Det är helt OK att beundra hur stentuffa och supermodiga vi är som föder med snitt, men avundsjuka är inte klädsamt alls vännen! Men nästa gång, om du är en superkvinna, då kanske då repar modet att våga be om snitt.

Livet på en räkmacka, hur är det? Jag vet inte, jag är gjord av stål. (bara snitt)

(alltså - sandlådan är tydligen en ny bekantskap, men så här är det)

sommartjej skrev 2007-10-05 07:37:13 följande:
    Sitter här och är helt chockad över den här tråden. Det är väl s-t samma hur man FÖDER barnen, huvudsaken är väl att barnet mår bra och är välskapt, eller??Själv så födde jag vaginalt båda gångerna och det är jag glad över. Det finns ju "häftigare" känsla än när man känner den styrka man kan hitta för att få ut sitt barn. Min första förlossning tog 35 timmar, och JA... jag skrek efter 32 timmar att jag ville ha snitt, men jag är glad över att dom pushade mig till att fortsätta kämpa. Varför vill man egentligen ha snitt om det är att sätta sig själv och sitt BARN för onödiga risker??Det är väl en sak om man inte kan föda vaginalt.... men annars ska man väl föda på "vanligt" sätt..
  • mammacatta

Har inboxat dig.

sommartjej skrev 2007-10-05 08:08:31 följande:
    Måste fråga: varför ber man om snitt om man kan föda vaginalt?????
    För att snitt är man supertuff om man tar - vi gillar livet på den hårda sidan.
  • mammacatta

Hon är med på tåget nu - säkerligen tycker hon numera att hon är en andra klassens medborgare som bara glider runt i limo och käkar kaviar hela dagarna!

jtoao skrev 2007-10-05 08:23:39 följande:
    Hmm antingen har du missat nåt(sandlådan??) eller så är du grymt avundsjuk och det med all rätt, men kämpa på ta steget nästa gång och be verkligen om det där snittet!!  Sedan kan du få vara med oss coolt, tuffa och perfekta mammor som är värda en cykel med tillbehör!!
    Få man en lila cykel?
  • mammacatta

Det där med att visa ärret, det är SUPERMODIGT!
    Mitt är "du får se men jag måste döda dig sen"-fult.
    Skulle nog behöva flytta från stan faktiskt.

• mammacatta

*Evil cat*

siamusen skrev 2007-10-07 22:43:40 följande:
    Han ska fa buken uppskuren 2 ganger, samt lite rödmyror och en myrslok i urinröret.Vidare ska jag bli gravid med hans bâsta vän för att sedan snittas pa makens skrivbord pa jobbet. Med en stor hund brevid för det är maken rädd för.
  • mammacatta

Tråd är fusk - han får silvertejpa!

• mammacatta

Men det gör ju saker oich ting sämre för oss!
    Varför inte en bröstvårtepiercing eller så istället?

Pungpiercing.

Blåbärspaj skrev 2007-10-08 17:17:24 följande:
    Jag föreslår att alla karlar på sjukhus medan kvinnan blir förlöst måste genomgå omskärelse.Det gör ju lite ont iaf.Vi ska sitta brevid o fota.
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!