Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Jomppelina skrev 2007-09-02 00:18:08 följande:
    PRECIIISS!! Det är faktiskt mycket enklare att amma än att inte göra det... man behöver ju knappt vakna på nätterna, och absolut inte upp i köket för att fixa en flaska välling!! Nä, de som föder vaginalt och som ammar är helt enkelt bekväma och ingenting annat. Får inte kämpa lika mycket i tillvaron som andra...
    Lite bortskämda lixom....swischar genom livet pa en râkmacka.

En annan är ju stolt över att man kâmpat för allt man har!
  • siamusen
    Trolla75 skrev 2007-09-02 00:25:54 följande:
    Det är ju helt förvrängt!!! Det är ju vi som är modiga och dem som föder med KS som är fegisar...Det finns ju inget bättre än att få upp sin efterlängtade på magen och känna att alla smärtor är som bortblåsta... Ähh TS är bara avundsjuk tror jag det går bra att läsa mellan hennes rader... hehe Va tusan det är bara att inse att vi är urkvinnor och att våra kroppar är gjorda för att föda RÄTT väg. Det är ju bara ett dumt kungligt påhitt det där med KS...
    Äsch..nu försöker du bara ursäkta dig

Det ÄR ok att man inte vagar föda med snitt...alla kan inte vara lika modiga..ingen som tycker sämre om dig för det, eller ser ner pa dig.

Men faktum kvarstar ju att man ÄR modigare om man föder med snitt. Sa ÄR det ju bara
  • siamusen
    Mandi74 skrev 2007-09-02 00:30:40 följande:
    Men att det ska vara så svårt för folk att förstå!Vad ska vi göra, ringa pressen så att de får sprida budskapet åt oss?
    Ja och typ TV eller nagot.
  • siamusen
    Jomppelina skrev 2007-09-02 00:29:19 följande:
    Nämen vi har inte utsatt oss för lika stora risker som de som har fött med kejsarsnitt, så därför är vi inte lika modiga som kvinnor. Vi har inte nyttjat den fina tekniken som finns idag och sett till att samhällets resurser roterar vilket skulle innebära att en samhällsekonomisk multiplikatoreffekt kommer igång. Så vi är i själva verket inte bara fega, vi är dessutom skattefifflare ochså! Och bidrar till arbetslösheten inom landstinget på sikt... det är faktiskt inte så bra att en del kvinnor är så fega som vi är.
    Du är sa klok du..den ekonomiska aspekten ska man inte förringa.
  • siamusen
    Mandi74 skrev 2007-09-02 00:34:01 följande:
    Ja, får fixa det en dag när snittet inte plåga mig så mycket. Man vill ju inte överanstränga sig...
    Nej, du spricker nog snittet upp till halsen. Kan vara jobbigt har jag hört.
  • siamusen
    Peda skrev 2007-09-02 00:33:53 följande:
    sen behöver man ju inte gå tiden ut heller... varför riskera onödiga och fula bristningar... dom överlever ju från vecka 35 så det borde ju vara ganska lugnt.
    Ja, neo är sport det med!
  • siamusen
    Trolla75 skrev 2007-09-02 00:36:02 följande:
    Tsss... Min BM sprang där och ville introducera lusgasen för mig, men jag hade bestämt skrivit i mitt brev att jag inte ville ha några bedövningar... Så jag avböjde artigt.Jag klämde ut en trollunge på hela 4680g och kände mig verkligen jättestolt och modig.Snacket med bm innan jag åkte hem, där sa hon bara att hon var imponerad hur jag tacklade min smärta och att det var ytterst ovanligt att "vi svenskar" tackar nej till bedövning...Så jag anser att det är mer sport att föda vaginalt och utan bedövning, än att vara helt nedsövd/magbedövad och få ut ungen med ett PLOPP... Vad är det för modigt med det???
    Men hon kanske sa sa bara för att göra dig glad?

Ditt onda gick ju över pa en gang. De som snittas har ju ont i åratal efterat och kan knappt ga...DÄR kan du snacka om uppoffringar för sina barn.
  • siamusen
    Mandi74 skrev 2007-09-02 00:37:05 följande:
    Ja, kan ju bli lite kallt oxå nu när hösten och vintern är på g.
    Ja det med..och sa kan halsduken fastna i saret och orsaka en infektion. Speciellt om den är rutig.
  • siamusen
    Mandi74 skrev 2007-09-02 00:43:13 följande:
    Men shit, det har jag inte tänkt på! Inte undrar på att jag fick infektion i snittet. Tur att fl finns så man kan få så bra råd och tips!
    ja, man lâr sig sa mycket här pa fl
  • siamusen
    Trolla75 skrev 2007-09-02 00:45:24 följande:
    Tsss... Det är ju det jag menar, varför göra på det sättet när man vet hur ont man kommer å ha efteråt... Pha... Jag var liksom mig själv redan dagen efter... Jag kunde gå och bära min underbara lilla dotter, jag slipper fula ärr på min mage... OK jag måste erkänna att där finns några skimmrande bristningar, men röda fula ärr slipper jag i alla fall... Och tänk bara sommartid, med alla infektionsrisker mm... Hur dum får man va?
    Jamen där ser du...du bekräftar ju bara min TS..Räkmacka...swiiiiisch

Vi andra fick ju liiiida för vara barn!
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!