• Some Say Love

Ni med Cavalier King Charles Spaniel!

Berätta ALLT om era hundar! Positivt och negativt!

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Svar på tråden Ni med Cavalier King Charles Spaniel!
  • Some Say Love

Puffar för att få svar!

• cloud

Jag har en, vad vill du veta?

• Some Say Love

Allt helst Flört

Hur är det egentligen, fäller dom verkligen mer än andra långhåriga raser? Hör så hemskt mycket om att det är hår ÖVERALLT ALLTID!

Är det en bra barnhund?

Eventuella sjukdomar?

• KJG

När jag var liten så hade vi hunduppfödning på såna. Dom är hur barnkära som helst o skit bra psyke!!
    Jag vet inte om dom fäller mera än andra..
    Det har varit mycket hjärtsjukdomar på dom. När prinsessan viktoria fick en sån för många år sedan så blev det väldigt populärt att ha en sådan. O då började folk att avla mera. Så därför så har dom oftast dåligt hjärta. Men kolla med kenneln du köper ifrån.
    Lycka till!!

• firewalkwithme

Hej!
    Cavalieren är en underbar familjehund! Hur snälla som helst och oftast väldigt barnkära. Svansen går jämt! De är kontaktsökande och vill vara med er i familjen så mycket som möjligt. Min hund är också oerhört lättlärd, och han älskar att träna och lära sig nya saker tillsammans med matte.
    Cavalieren fäller, men inte mer än andra raser. Har man hund blir det endel hår. Det stämmer också att det finns hjärtfel inom rasen, så det är (som alltid) viktigt att uppfödaren ni köper valp ifrån följer SKK's regler och har genomfört alla test man ska på föräldrarna innan de avlat på dem.
    Fråga gärna om du undrar nåt mer! En bra hemsida om du inte hittat den än är:
    www.cavaliersallskapet.net

• Some Say Love

Har ni koll på några riktigt bra uppfödare i södra sverige?

• cloud

håller med det de andra skrivit här. en perfekt familjehund, alltid glada och pigga, vill följa med. tycker det mesta är kul! svansen går jämt!

jag kan rekommendera "min" uppfödare såklart. min vovve kommer från kennel Mustéla. väldigt bra kennel tycker jag, och familjen är super trevliga. dock vet jag inte om de planerar valpar nu. deras sida är www.mustela.se

har du fler frågor, så svarar jag gärna så gott jag kan.

• Some Say Love

Någon som vet någon uppfödare som lämnar ut hundar på foder? Gärna i Skåne, eller angränsande län!

• Maggan81

kjg och cloud: vad är skillnaderna på cavalieren och king charles spaniel? finns det någon större skillnad förutom utseendet? king charlesarna verkar vara mkt mindre vanliga än cavaliererna.

• Some Say Love

Finns det både en King charles spaniel och en Cavalier king charles spaniel?

Har jag aldrig hört?

• cloud

maggan81:
    skillnaden mellan raserna vad jag vet är att King charles spaniel är något mindre än Cavalieren och har ett annat utseende i ansiktet. Annars vet jag inte om det är så stor skillnad. Har ingen erfarenhet av King charles spaniel.

• cloud

Mr bean:
    Vet tyvärr inte någon uppfödare som lämnar ut på foder. Men jag skulle rekommendera att du tar kontakt med Cavaliersällskapet och höra med dom.
    Annars kan du ju alltid ringa några uppfödare i skåne och fråga. Uppfödare hittar du på www.cavaliersallskapet.net

Lycka till!

Mer info om King charles spaniel finns på:

www.kingcharlesalliansen.com/

Svar på tråden Ni med Cavalier King Charles Spaniel!