Inlägg från: Masqito |Visa alla inlägg
  • Masqito

    Novemberbebisar i Västerås!

    Eftersom den förra tråden stängdes gör jag ett tappert försök att starta en ny tråd för alla oss västeråsare som väntar barn i november! Skrattande

    Nu när det börjar närma sig är det kul att prata med andra blivande mammor
    om allt man funderar på..
    Vi kanske ses på BB


    Med parvel i magen BF 071123
  • Svar på tråden Novemberbebisar i Västerås!
  • Masqito

    Hej välkommen tillbaka! Ja, jag hoppas det finns fler Novembermammor därute..
    Kan ju inte bara vara vi 2 som ska ha i november..eller?
    Flört


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    Hej jenny! Välkommen hit! Nu är det inte långt kvar tills vi får träffa våra underverk


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    jenny: Har dom något bra BB där eller tänkte du föda i Västerås? Lycka till med dottern, det var ett vackert namn ni har på henne


    Hur har du mått hittills då?


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    jenny: Jaså, trodde att de hade nåt litet BB där..men har hört att dom är bra i Västerås så det är kanske värt det. Usch vad jobbigt att behöva må så dåligt under graviditeten, har själv haft turen att må som en prinsessa faktiskt. Det uppskattar jag enormt, när jag vet hur man kan må som sagt.

    Men som sagt är det inte långt kvar..


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    aems: Det kanske är en liten tjej härinne då? Men jag tror mest att det är en kille, även fast jag och min kollega t.o.m drömt om att jag fick en tjej..
    Det kommer bli spännande, det är iallafall en riktigt livlig krabat!
    Jobbigt med foglossning redan i v. 7! Då har man hela graviditeten kvar..

    Min sambo tror att vi får barnet den 1 december ocj jag tror sista november..
    Det skulle vara lite häftigt att föda den 30 november, precis ett år sen jag testade plus första gången. Det slutade i missfall då...


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    aems: Ja, det är ju riktigt spännande!! Blir ju en riktig julklapp fast den kommer tidigare Ja, förra gick inte så bra som sagt men det är nu som gäller och nu är det som sagt inte många dagar kvar! Man kan bara hoppas att allt går så smidigt som möjligt..

    Har ni några inköp kvar att göra?


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    tessilou: Välkommen salabo Har du planerat att föda i sala eller Västerås kanske?


    Familjen Heimer: Klart du är välkommen! Hur känns det nu med bara en månad kvar?


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    tessilou: Aha..visste inte att Sala saknade BB. Vi kanske ses på BB då
    Det skiljer ju bara några dagar mellan oss...


    Kommer du stanna i Sala tills det är dags, eller ska du stanna i Västerås mot slutet för att ha nära till BB?

    aems: Vi är också klara med våra inköp..iallafall de stora. Det känns riktigt skönt..sen ville svärmor ta en sväng med mig på stan och köpa lite grejer man saknar
    Har funderat på vad hur man bäst bäddar vagnen nu under höst/vinter. Hur gjorde ni?


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    aems: Okej..funderade på att köpa en fårskinnsfäll och ha underst. Det brukar hålla värmen bra. Kanske ska köpa åkpåse också isf. Får se hur jag gör, tack för tipset


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    aems:  Den är bra att ha i sommar sen också..så det får nog bli en sån. Får åka ner på stan nån dag och shoppa lite till..Fårskinn och åkpåse
    Det där med att pälsa på kan jag faktiskt förstå..man vill ju inte att det ska finnas utrymme till drag nånstans..hihih


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    aems: Vi mår bra!! Iallfall jag Har haft fullt upp några dagar här och pluggat till körkortet...Skrev teorin idag och blev godkänd! Härliiiigt!!
    Så nu väntar halkan och om allt går vägen hinner jag kanske få mitt körkort innan BF.
    Det skulle verkligen vara i sista minuten..

    Vad otäckt att bli påkörd bakifrån...det gick bra med magen också? Jag skulle bli superskraj att bli påkörd speciellt när man är gravid.
    Syrrans lilla tjej på 5 månader satte i halsen idag för en kort stund och jag höll på att gå i taket! Blev alldeles kallsvettig och hjärtat slog i 110..förstår nu hur det kommer bli när våran bebis är ute. Så fort man hör konstiga ljud eller dom hostar till så höjs pulsen direkt..Men det är nog naturligt för alla mödrar tror jag....

    Full fart i magen här också Barnmorskan undrade vad jag hade för nåt i magen som var så livlig Den har vänt sig neråt nu, men inte fixerad än så fötterna "river" och petar vid mina revben hela tiden...obehagligt härligt

    Jag kan skriva upp mig på ilningar eller stötar ibland i underlivet..det är tydligen vanligt.
    Men känns skumt ibland


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    aems: Tack så mycket!! Jo, det känns otroligt skönt.. Jag hade ett mål att jag skulle klara teorin och halkan innan BF och det har jag gjort nu
    Fixade halkan idag..hihi och så har jag en uppkörningstid innan BF!
    Så nu ska jag köra så mycket det går och verkligen få allt att sitta så vore det guld om jag klarade uppkörningen också

    Vad bra att det gick bra med bebis..de har ju en inbyggd airbag redan så dom brukar klara av stötar. 142 slag/ min..kan vara en tjej. Våran ligger på 138..
    Tråkigt för lilltjejen att vara sjuk, hoppas hon blir bättre snart..

    Har börjat känna av värk i bäckenet ..kan det vara förvärkar? eller heter det sammandragningar för magen blir stenhård också..


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    Hur går det för alla blivande novembermammor här inne? Nu börjar det närma sig
    En vän till mig fick barn i helgen och jag längtar ännu mer efter våran knodd nu!
    Bara 4 veckor kvar till +-2 veckors gränsen för mig..hihihi


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    aems: Har också kännt av förvärkar och sammandragningar och jag har 5 veckor kvar till det magiska datumet Hoppas verkligen att man inte behöver vänta över 2 veckor extra tills man får träffa bebben..

    Toadette: Tycker det är så kul att man är några stycken som ska ha i november..
    Jag har inte tröttnat på att vara gravid men jag längtar något enormt efter lillknodden
    Att boa är ett tecken om något att det snart är dags..jagtycker det ska bli så skönt att få vara helt ledig snart.


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    Toadette: Ja..när var det ni skulle ha, det var väl i mitten av november?
    Vi har 5 veckor kvar till BF och det ska bli spännande och intressant...hur man nu kan tycka det. Men som sagt, uppkörningen känns värre. Den vill jag verkligen verkligen klara av!
    Hur länge har du haft dom jobbiga förvärkarna? Mina kommer då och då, vissa känns mer andra mindre.


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    aems:Jag har fått en tid för uppkörning och det känns bra än så länge, ingen direkt nervositet.. Jag meddelar er hur det gick sen

    Har gått in i v.36 nu och man kan knappt fatta att om typ en månad är man en familj!
    Bebisen blir bara busigare och busigare, min mamma tror att den vill komma ut tidigare.
    Det får den för min del, den är ju i princip klarbakad
    Det känns verkligen märkligt att packa i små babykläder i BB-väskan och att det faktiskt kommer sitta en liten bebis i dom när vi kommer hem.Kan knappt förstå vilken känsla det kommer vara.


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    Hej hopp! Ville bara säga att jag klarade körkortet i fredags!!!
    Dessutom blev jag mamma på lördagen!!! Det blev en liten pojke på 3500 g..
    fastän han var prematur.
    Så det blev en oktober bebis istället för novemberbebis


    Med parvel i magen BF 071123
  • Masqito

    Toadette: GRATTIS till sonen!! Roligt att alla tre fick söner
    Lycka till med det nya tillskottet!


    Välkommen till världen Edvin!! ~27/10-07~
Svar på tråden Novemberbebisar i Västerås!