Inlägg från: Ex ungue leonem |Visa alla inlägg
  • Ex ungue leonem

TANDVÄRKD

Du lär väl om inte annat kanske få ont i magen av alla tabletterna.50 st på två dagar!Herregud.Varför ringde du inte jourhavande tandläkare istället?

• Ex ungue leonem

Ja vad ville du ha för svar o råd då? Det verkar ju som om det kvittar om du får råd o tips av oss andra här.

goshheidi skrev 2007-09-02 21:56:26 följande:
    Vill gå till min egen tandläkare som känner till mina tänder från tidigare :/ 50 var väl att ta i, men inte är det långt ifrån heller. Ajajaj.... Kanske en ispåse hjälper...
  • Ex ungue leonem

Har du inte tagit tillräckligt många tabletter redan? Om du ahr så svår tandvärk så ring jourhavande tandläkare.Om du har så ont så du måste ta så mycket smärtstillande.

goshheidi skrev 2007-09-02 22:02:18 följande:
    :( Jag tänkte mera om någon visste någon huskur om hur man lindrar värken. Tips på värktabletter eller nåt.
  • Ex ungue leonem

TS.Vad var det för tabletter du tog? Och hur många?

• Ex ungue leonem
    goshheidi skrev 2007-09-02 22:26:34 följande:
    Bor i Finland så jag tror inte att du känner till dem. Men de heter Burana 400, Burana 600, Voltaren Rapid 50mg och Panacod. Har tagit 1-2 tabletter med 3-4 timmars mellanrum sen lördag morgon. Nu ska jag försöka gå och sova...Panacod innehåller paracetamol, Voltaren innehåller diklofenakkalium men vad Burana innehåller för verksam substans vet jag inte. Tror det är ibupr..nånting
    Burana innehåller ibuprofen,panocod innehåller pracetamol+kodein
  • Ex ungue leonem
    Von Ellsen skrev 2007-09-03 07:39:04 följande:
    Lägg av att vara så jobbiga mot henne! Tandvärk är ju det ondaste som finns! Va bra att den gått över! Hopas det håller i sig=)
    Har man jätteont och vill ha hjälp snabbt.Varför inte ringa jourhavande tandläkare då?
Svar på tråden TANDVÄRKD