• Kamel

Emmaljunga crossway

Hej!

Vi har kikat på en del begagnade vagnar och kommer troligtvis att köpa en Emmaljunga crossway. Vore jättetacksam för synpunkter på den och även om det är ngn som vet vad den väger inkl. hårdlift? Har lyckats få tag på måtten (som tydligen var samma som city cross) men i övrigt är det svårt att få info om vagnen då det inte finns ngt på Emmaljungas sida kvar om den...

Hoppas att ngn vänlig själ vill förbarma sig och hjälpa mig!

Tack!

/C

• Svar på tråden Emmaljunga crossway
  • Mollan

Jag hade en sån till mitt andra barn och älskade den vagnen! Helt problemfri och jättebra på alla sätt. Jag vet inte vad den vägde men den var hyfsat lätt. Köp!!!

• Kamel

Tack så mkt för ditt svar! Jo, när man har stångat sig igenom barnvagnsdjungeln så har vi insett att den blir nog bäst ändå

• Millies

Vi har också sådan. Mycket bra. Behändig och rejäl. Inga problem att ta långpromenader. Vi hade mjuklift som var väldigt smidig när vi bodde i lägenhet och hade vagnen i cykelförrådet, så kunde man lätt bära med sig bebisen i den.
    Ett minus är handtaget som man kan justera efter längd. Vet inte hur det ser ut på just den du ska köpa, kan säkert vara skillnad på årsmodell (vår är -05). Man trycker in två knappar i sidorna på handtaget och fäller upp eller ner. Dessa knappar har fastnat inne vilket gör att man inte kan ändra längden. Har försökt att åtgärda på alla sätt men funkar inte. Så vi har den bara på ett ställe nu.

• Hatifnattmamman

Jag tyckte inte om vagnen för då det blev dags att använda den som sittvagn så visade det sig att ryggstödet lutar för mycket bakåt, så sonen kanade hela tiden framåt och satt som en hösäck. Dessutom tyckte jag att den var klumpig och tung.

Nu har vi satsat i en city jet och det är det bästa vi har gjort. Lycka till!

• Mollan

Hatifnattmamman: Men på min var ryggstödet helt upprätt i det upprätta läget!? Konstigt...

• Kamel

Tack för alla svar!
    Vi ska förmodligen åka och kika på en idag. Vad är ok pris att betala tycker ni för en -05? Det ingår hårdlift, myggnät, vinteråkpåse, solparasoll, hjulskydd och skötväska. Begärt pris är 3500 kr men det känns lite mycket för en vagn som kommer vara nästan tre år gammal när det är dags att använda den...

• evo 6
    Kamel skrev 2007-09-04 12:39:29 följande:
    Tack för alla svar! Vi ska förmodligen åka och kika på en idag. Vad är ok pris att betala tycker ni för en -05? Det ingår hårdlift, myggnät, vinteråkpåse, solparasoll, hjulskydd och skötväska. Begärt pris är 3500 kr men det känns lite mycket för en vagn som kommer vara nästan tre år gammal när det är dags att använda den...
    Pruta,pruta!
  • Kliff

Hade en Crossway som första vagn till första barnet. Älskade den! Så lättkörd och smidig, men ändå rejäl så att säga. Första tiden hade vi en hårdlift. Tyvärr, måste jag säga, bytte vi bort den mot en Brio Nova. Ville ha vändbart handtag, men Crosswayen är hundra ggr skönare att köra!

• Kamel

Kliff: Vad skönt att vi valt bort Brio Nova då för vi var lite inne på den. När man hör de flesta omdömena om vagnen så känns det som att det är ett bra köp. Emmaljunga känns ju som bra kvalitet också

Måste liksom ha en smidig vagn som går in i en halvkombi...

• Skorpan081
    Kamel skrev 2007-09-04 12:39:29 följande:
    Tack för alla svar! Vi ska förmodligen åka och kika på en idag. Vad är ok pris att betala tycker ni för en -05? Det ingår hårdlift, myggnät, vinteråkpåse, solparasoll, hjulskydd och skötväska. Begärt pris är 3500 kr men det känns lite mycket för en vagn som kommer vara nästan tre år gammal när det är dags att använda den...
    Låter dyrt! För det priset kan du ju få en nyare Emmaljunga City Cross till exempel.
  • Kamel

Skorpan081: Jo jag tycker också att det låter lite dyrt, det var därför jag tänkte kolla vad ni andra tycker. Har tyvärr inte sett så många city cross med mjuklift i området där vi bor...

• Skorpan081
    Kamel skrev 2007-09-04 15:56:07 följande:
    Skorpan081: Jo jag tycker också att det låter lite dyrt, det var därför jag tänkte kolla vad ni andra tycker. Har tyvärr inte sett så många city cross med mjuklift i området där vi bor...
    Nu vet jag inte var du bor, men under Köp & Sälj här så fanns det en -06:a för 3000 kronor. Visserligen utan mjuklift, men det går ju att köpa separat. Jag köpte en (Babyproffsens egna märke) för ca 300.

(ej min annons)
  • trollmammsis

city cross är ju crossway med lite nyare finesser... vi har iaf crossway och är supernöjda, gar faktiskt inte en enda negativ sak...den e SÅ enkel o mjuk att köra.....

• trollmammsis

ja det ver lite dyrt,,,finns 07 billigare juh...vi gav 4000 för en 05 men det var år 06, den var inte ens ett år gammmal då... sen var det lift/åkpåse, regndskydd, hjulskydd, HELT nya lutfhjul + däcken som satt på... så 3000 bör ni iaf få ner den till.. har sett 07 runt 4000:-

• Skorpan081

Någon som vet skillnaderna på Crossway och City Cross? Sökte efter Crossway på blocket (hela landet) och då finns det vagnar som ser exakt likadana ut som min City Cross, fast det står Crossway.

Hur som helst så fanns det en Crossway 05:a för 2000 inkl. mjuklift. Enda skillnaden (förutom färgen) vad jag kunde se var att det var metallvarukorg, det har inte jag.

• trollmammsis

jag har en crossway, jo jag har nog metallkorg...men jag frågade i butiken förr då min färg kom ut som 07a hahah.... och det var typ fotbromsen som var ny.....

• Kamel

Ville bara tala om att vi inte köpte vagnen. Ville inte ge mer än 2500 kr för den och det ville de inte släppa den för. Tyckte faktiskt inte den var värd mer och som ni andra sagt så finns det ju mkt nyare vagnar för billigare peng... Nu är det tur att vi har lite tid på oss, ska ju inte ha förrän januari så vi får väl hålla oss lite kalla.

Tack för alla svar ändå!

• Kamel

Hi, hi har köpt en City cross -06 för 3000 kr idag! Är sååååå nöjd att vi inte köpte den andra

Svar på tråden Emmaljunga crossway