• hejentjej

hushålls osten är möglig! vad göra?

DEN ÄR inte mer än ett par veckor... alltså datumet säger att den är bra... men den är lite möglig på sidorna.. kan man äta den? måste mAN ha en ost kupa för att slippa detta?? ja har den i plastpåse och plastfolie....

• Svar på tråden hushålls osten är möglig! vad göra?
  • Mamma till 3 hjärtan

jag har inte osten i en kupa å min blir inte de.. jag skulle gå tillbaka med den osten och ifrågasätta dom... Inte ska osten bli möglig innan utgångsdatumet...

• carola1977

Inte äta. Gå tillbaka och klaga eller släng den. Har hört att det kan finnas mögel i resten av osten också även där det inte syns. Blä...

• MissBlaise

Visserligen blir inte ost i vår kyl möglig efter typ två veckor, men skulle jag ha haft en ost som blev det skulle jag bara kasta den och köpa en ny.

• Lola Jämtland

Jag delar upp osten i mindre bitar o fryser in så hos oss hinner den aldrig bli möglig...

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Kaldorei

det blir lätt mögel om man ex använt osthyveln till att skära gurka å sen fortsätter å skära ost med den.... =( hänt oss flera gånger....

• Me81

vi har den bara i plastpåse..möglar inte..man ska ej äta möglig ost..även om man skär bort det mögliga så innehåller den mögelsporer..

• mogreta

Ett par veckor???

Ska den inte mögla då?

• annca

Har alltid bara skurit bort om det blivit lite grönt eller ludet på en ost.

Vissa ostar blir lätt lite mögliga (har ingen aning om hur det är med hushållsost eftersom jag aldrig någonsin köper sådan), men inte 17 är det någon fara bara man skär bort.
    (Tänk på att det finns ostar som det ju är meningen att de ska vara lite mögliga, ju )

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden hushålls osten är möglig! vad göra?