• Pysseltokig

Det finaste efternamn du har hört!

Vilket efternamn är det finaste du vet?

• Svar på tråden Det finaste efternamn du har hört!
  • skånenettan

Mitt eget

(¯`°?.¸ ♥ Två underbara söner födda -04 & -06 ♥¸.?°´¯)
  • Johanna 87

Lejon - fast men annorlunda stavning, tycker jag är fint!

• Gabriella S

Många av de gamla adliga efternamnen är jättefina. Silfverstolpe, Silfverclou, Ståhlhandske, Horn (ja, med von framför allihop).

Ett ovanligt fint taget namn är Jaklinder. Det finns det en herrklädesbutik i Kista som heter, efter förre ägaren. Tagna namn brukar låta rätt konstiga och "tagna" annars.

Annars tycker jag att vanliga, rejäla svenska son-namn och naturnamn (som Bergström) duger bra dom också.

• Johanna 87

.. eller rättare sagt, personen som hette det hade en annorlunda stavning men jag tycker det är lika fint att stava så som jag skrev nu!

skånenettan - men vad heter du i efternamn då?

• Gabriella S

Glömde:

Natt och Dag

Drake

• x Miss Lyckad x

Mitt efternamn tycker jag är väldigt fint, det är adligt och bara min släkt som heter så.

Det är inte lätt när det är svårt
  • Gabriella S

x Miss Lyckad x skrev 2007-09-03 11:55:55 följande:

Mitt efternamn tycker jag är väldigt fint, det är adligt och bara min släkt som heter så.
    Det måste vara roligt att ha ett sådant namn! Man försvinner så i mängden med ett son-namn, som jag har. Och att "ta" ett namn gör det bara värre, för då framstår man (för många människor) som löjlig och komplexfylld i stället.
  • x Miss Lyckad x
    Gabriella S skrev 2007-09-03 12:00:51 följande:
    x Miss Lyckad x skrev 2007-09-03 11:55:55 följande: Det måste vara roligt att ha ett sådant namn! Man försvinner så i mängden med ett son-namn, som jag har. Och att "ta" ett namn gör det bara värre, för då framstår man (för många människor) som löjlig och komplexfylld i stället.
    Ja, det är roligt. Folk minns en på ställen man varit på pga det ovanliga efternamnet och så. Fått många kommentarer om hur fint efternamn jag har. =)
    Det är inte lätt när det är svårt
  • Micki

Gillar mitt efternamn jag fick när jag gifte mig,bara mannens (och min)familj som heter det

Svar på tråden Det finaste efternamn du har hört!