• Pysseltokig

Det finaste efternamn du har hört!

Vilket efternamn är det finaste du vet?

• Svar på tråden Det finaste efternamn du har hört!
  • huge smile

Jag kände en som hette af Silfverstierna. Rätt coolt, men tror ni han nångång andra stavade hans namn rätt? Här i Finland kan folk inte ens stava till Pettersson eller Karlsson, försök då med af Silfverstierna.

• Trileia

Man får tacka
    Naturligtvis roligt att hitta något annorlunda och som många tycker är fint, men kan vara himla jobbigt också för man måste ständigt förklara hur det stavas.. Inte blir det enklare när man heter Ronica i förnamn också *suck*.

siamusen skrev 2007-09-03 19:49:56 följande:
    Fint namn
  • AlexandraK

bytte bort mitt fina ovanliga efternamn mot ett fult vanligt finskt namn när jag gifte mig. men vad gör man inte för kärleken!

• siamusen
    Trileia skrev 2007-09-03 19:52:12 följande:
    Man får tacka Naturligtvis roligt att hitta något annorlunda och som många tycker är fint, men kan vara himla jobbigt också för man måste ständigt förklara hur det stavas.. Inte blir det enklare när man heter Ronica i förnamn också *suck*.
    Har samma problem. Även i Frankrike
  • Annicapannika

Mitt eget. Bara tretton som heter det i sveriges avlånga land.

• Beckiz86

tycker att Gyllenhammar är ett vackert efternamn =)

• siamusen

von Ahlefeldt de Benedicte âr fint ocksa

Och Colt, Kilfoyle och DeWitt

• Bumman7778

Får faktist ochså säga mitt eget. För vi är 6 st i hela sverige som heter så och det är jag, min mor o far, systero hennes 2 barn. Finns nå släkt i Usa o i Polen och de är inte så många heller..

• Gabriella S

x Miss Lyckad x skrev 2007-09-03 19:15:01 följande:

Gabriella S: Japp =)
    Då blir jag GRÄSLIGT avundsjuk! Jag som älskar sådant där!!! Och så heter jag ett son-namn... *surar*
  • Gabriella S
    siamusen skrev 2007-09-03 19:32:43 följande:
    Tycker mitt egna är fint (eller mannens släkts). Fint fransk-keltiskt namn Släktvapen finns.Dock betyder namnet ursprungligen: den som har stora testiklar.
    Hur ditt släktvapen ser ut vill vi kanske inte veta..?
Svar på tråden Det finaste efternamn du har hört!