Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

Varberg - Stenåsa

Hej!

Min man och jag har pratat lite löst om att ev i framtiden flytta till Varberg. Han har tillbringat somrarna i Kärradal när han var liten och gillar verkligen Varberg. Jag har bara varit där några få gånger men tycker att staden verkar mysig och skulle nog kunna tänka mig att bo där. Vi har precis renoverat klart vårt hus vi har idag och har egentligen inga planer på att flytta i dagsläget. Men så har vi hittat ett jättefint hus på Hemnet, i ett område som heter Stenåsa. Min man fastnade verkligen för huset så han ringde mäklaren idag, och ikväll har dom sista visningen. Någon som vet något om det området? Bor det mycket barnfamiljer där? Är det nära till dagis och skolor? Ligger det nära centrum? Ungefär vad går husen för där? Vad för andra områden kan ni rekomendera för en småbarnsfamilj? Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Varberg - Stenåsa
  • Curlingmorsan

Gatan hette Stenåsagatan Är... det hur ska jag uttrycka mig... lite "slummigt". Fel ord men ja ett lite "billigare" område?

• Curlingmorsan

Nej tog absolut inte illa upp! Undersköterskor och liknande kan jag stå ut med  men vill inte bo i ett område med en massa slödder. Vi vet ju inget om områdena och enligt mäklarna är ju alla områden bra

• Curlingmorsan

Det blev inte huset på Stenåsavägen, det var redan så långt gånget så dom skulle skriva kontrakt idag. Men mäklaren sa att hon fått in något objekt i ett område som hette Lugnet. Vet ni något om det området?

• Curlingmorsan

Men vad finns det för bra områden om man vill att barnen ska slippa åka buss till skolan (i alla fall på lågstadiet). Och helst gångavstånd till dagis. Vet ni om det finns dagmammor i Varberg? Eller kanske vårdnadsbidrag?

Svar på tråden Varberg - Stenåsa