Varberg - Stenåsa
Det är ett barnvänligt och ganska lugnt område. Lite "sämre" eller vad man kan kalla det. Det tar nog lite drygt 15min att gå till centrum. Vad hette gatan?
Varberg är annars en mysig stad.
Det är ett barnvänligt och ganska lugnt område. Lite "sämre" eller vad man kan kalla det. Det tar nog lite drygt 15min att gå till centrum. Vad hette gatan?
Varberg är annars en mysig stad.
Eller sämre är kanske fel att kalla det. Lägre status kanske man ska säga eller... Äsch, det är helt ok egentligen...
Ligger nära håstenskolan som tidigare var en högstadieskola med lite bus, men nu är det F-9, med plats för 600 elever, men det bara typ 450 elever där nu. Mycket lugnare nu än innan med andra ord. Skolan är nyligen renoverad. Även nära till simhall.
Alltså, jag skulle vilja säga att det är typ undersköterskor med familj som bor där. *fördomsfull* Inga höginkomsttagare, men rätt vanliga svensson-låginkomsttagare.
Åk dit och gå på visningen, det är inget dåligt område. Åk en liten stund innan så kan du ju ta en sväng i området och känna av atmosfären...
Hoppas att jag inte sårade dig, jag menade inget illa med mina generaliseringar!
Där skulle jag hellre bo än stenåsa. Samma sida om stan, ungefär, fast lugnet känns som ett renodlat villaområde/samhälle. Det har dessutom bättre rykte och man hör aldrig om bus där. Till minussidan hör väl att barnen behöver korsa en större väg på väg till skolan om de går på håstenskolan. Jag tror iaf att man gör det där. Och att det kasnek inte är promenad avstånd till stan. Snarare cyklavstån.
Jag vet inget om dagmammor eller vårdnadsbidrag. Jag själv skulle helst vilja bo på breared. Rätt sida om stan. Byggboom, många yngre familjer. Nära till skolan (Almers F-9), och även planer på en skola på området. Det finns 3-4 dagis på breared, de ska börja bygga ett "torg" med frisör tandläkare m.m inom kort, dessutom finns planer på
ett coop forum i utkanten av området. Fint och barnvänligt. Södra näs ligger vägg i vägg med breared och är också jättefint och nära till havet. Här finns lite äldre villor, men det känns som om ett generationsbyte är nära. Jättefina grönområden villor från 70-80, men en fräsch miljö.