Finns det gröt utan mjölk?
Har en son som inte tål mjölk. Skulle gärna vilja ge honom gröt, finns det någon som inte innehåller mjölk? Gav honom mild havre gröt förut men den innehåller skummjölkspulver så det går inte. Vill gärna hitta annan gröt.
Har en son som inte tål mjölk. Skulle gärna vilja ge honom gröt, finns det någon som inte innehåller mjölk? Gav honom mild havre gröt förut men den innehåller skummjölkspulver så det går inte. Vill gärna hitta annan gröt.
Det e ju bara att göra egen havregröt. Kör havregrynet i en mixer först så att det blir mindre bitar och sen e det bara att blanda som vanligt... Lycka till...
EkoGo är mjölkfri. Hittade den på ICA. Däremot tyckte min dotter inte om den.
dessa gröter är väldigt lätta att göra själv och innehåller ingen mjölk
Rågmjölsgröt
1/2 dl grovt rågmjöl
2 dl vatten
Vattnet kokas upp. Tag kastrullen av värmen och vispa ner mjölet. Koka ca 10 minuter. Rör någon gång i gröten under kokningen.
Grahamsgröt
0,75 dl grahamsmjöl
2 dl vatten
Vattnet kokas upp. Tag kastrullen av värmen och vispa ner mjölet. Koka ca 10 minuter. Rör någon gång i gröten under kokningen.
Sinlac är en mjölkfri gröt som brukar gå hem hos dom små, den hade jag till Sam när han inte tålde mjölkprotein.
Att göra egen havregröt är inget att rekommendera förrens barnet är lite äldre ( nu vet jag iof inte hur gammalt ditt barn är), i barngröten som säljs i affär finns extra tillskott som barn behöver som små
Tack. Men finns det ingen färdig, det är ju så mycket bra närningsämnen i tex mild havregrynsgröt. Hur är det med Sinolac någon som vet?
Min son är 5 mån. Ska absolut testa sinlac.
Carro: Hur gammal var sam när han började tåla mjälkprotein?
Carro: Hur visste du att han blivit av med mjölkproteinallergin? fick du göra så att du chockade kroppen (din alltså) med mjölk för att se om han reagerade? Har hört att det är så man gör. Tack för råden, ska testa deras gröt sen.
Koka polentagröt(majs) på havremjölk! Super!
tesss: Man provar sig fram - dricker ett glas mjölk och ser hur bebis reagerar. Om det går bra kan man öka sitt mjölkintag successivt och till slut kan man utesluta mjölkallergi! Gjorde så med min son.
Gav Mild havregröt som smakis igår - gick jättebra!!
det finns men jag kommer inte ihåg vad den heter :). Olika smaker finns det också. Hittade på barnmatshyllorna. Den var utan måde mjölksocker och mjölkprotein.